Ekonom inom redovisning/finans till välkänt bolag
Skicka ansökan 22 dagar kvar
Ekonom
22 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du få möjligheten att gå med i ett väletablerat team i en organisation med varierande och intressanta arbetsuppgifter där möjligheten att utveckla dig själv, teamet och företagets ekonomiprocesser ges inom din nya position? Då ska du läsa vidare! Nu söker vi dig som är en erfaren ekonom för ett långsiktigt konsultuppdrag. Har du F-skattsedel kan även det vara intressant! Dina arbetsuppgifter Driva förbättring av processer och regelefterlevnad inom Finance. Utföra dagliga uppgifter inom redovisningsteamet på ett sätt för att säkerställa att redovisningsprocessen är korrekt. Fokusera på lön, anläggningstillgångar och månadsbokslutsdelen av processen. ? Driv implementeringen och bekräfta att ekonomiprocessen är kompatibel med företagets globala rutiner ? Ansvarig för ekonomidelen av löneprocessen för Danmark, Finland och Norge, inklusive kostnadsanalys ? Att vara en del av teamet som ansvarar för att utföra månadsbokslut på ett korrekt och effektivt sätt ? Övergripande ansvar för anläggningsprocessen ? Koordinering av extern revision i Norge och biträde i kontakt med svenska revisorer Din profil ? En akademisk examen inom ett relevant område (ekonomi, företagsekonomi, etc.). ? Gärna erfarenhet av att arbeta med Microsoft Excel och SAP ? 5-10 års erfarenhet inom finans ? Erfarenhet av att arbeta i ett globalt företag ? Företrädesvis innefattande arbete relaterat till löneprocessen Övrig information Placeringsort: Stockholm Omfattning: Tillsvidare med tillämpad provanställning Lön: Individuell lönesättning Start: Efter överenskommelse Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Malin Rangstedt på [email protected] Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-09
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb