Ekonom till Chalmers
Skicka ansökan 22 dagar kvar
Ekonom Rådgivare
22 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

En central del av det verksamhetsnära stödet Ekonomifunktionen på Chalmers präglas av en professionell hantering av vår ekonomistyrning och ekonomiadministration. Funktionen finns representerad både i det verksamhetsnära arbetet på våra 13 ämnesinstitutioner och i den lärosätesövergripande ledningen med sina stödorgan. Den här tjänsten är placerad vid Institutionen för arkitektur och samhällsbyggnadsteknik Verksamhetsstödet vid institutionen ansvarar för det administrativa stödet till institutionens kärnverksamhet, dvs ledning, lärare och forskare. Detta omfattar bl.a. ekonomi-, personal-, forsknings- och utbildningsadministration samt stöd i övriga administrativa frågor såsom exempelvis inköp och lokaler. Om oss Avdelningen för verksamhetsstöd är en gemensam resurs till institutionen och består av 19 medarbetare som arbetar i mindre team för att ge kärnverksamhet ett nära och professionellt stöd. Som ekonom har du flera nära ekonomkollegor att bolla arbetsuppgifter, utvecklingsfrågor och utmaningar med. Du ingår även i Chalmers ekonominätverk, där du regelbundet får möjlighet till kompetensutveckling, introduktion till nyheter inom området och utbyte av erfarenheter med kollegor på andra institutioner inom Chalmers. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med olika ekonomiska uppgifter och bidra till ett effektivt och välfungerande verksamhetsstöd på institutionen. Det kan även innebära deltagande i utvecklingsprojekt som drivs på institutionen eller centralt. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Rådgivare i ekonomiska frågor till chefer och projektledare • Sörja för god redovisning i enlighet med interna och externa regelverk • Budget, uppföljning, prognos och analys av projekt och verksamhet • Ekonomisk projektrapportering till finansiärer • Delta i institutionens budget- och bokslutsarbete • Tolkning av villkor från finansiär och övriga avtalsparter Vi söker dig som: • Är noggrann och ansvarsfull • Är proaktiv, flexibel och lösningsorienterad • Har en god förmåga att samarbeta med kollegor, kunder och leverantörer • Har ett strukturerat arbetssätt, kan hantera flera uppgifter parallellt och en prioriteringsförmåga • Har integritet i din yrkesroll Kvalifikationer Utbildning • Akademisk examen inom ekonomi Nödvändiga erfarenheter och färdigheter • Kvalificerat ekonomiarbete, minst tre års erfarenhet • Redovisning, budget och bokslutsarbete • Erfarenhet av att arbeta med ekonomi- och administrativa stödsystem • God analytisk förmåga • God pedagogisk och kommunikativ förmåga • God förmåga i tal och skrift på svenska och engelska Meriterande • Dokumenterad erfarenhet för ansvar för hela ekonomiprocesser • Erfarenhet av projektredovisning • Kvalificerat arbete inom högskola/universitet • Kunskap av EU-redovisning • Erfarenhet av att arbeta med stödsystemen Raindance och Hypergene Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid. Provanställning tillämpas. Ansökningsförfarande Vänligen besvara våra urvalsfrågor och skicka in ditt CV i PDF-format. Ansökan ska vara märkt med namn och referensnummer REF-20240714. Sista ansökningsdag: 2025-01-12 Intervjuer planeras att hållas vecka 5. Vi ser fram emot att höra från dig! Vid frågor, vänligen kontakta Laura Ojanen Prytz, Administrativ chef [email protected], 031-772 2609 Evelina Leckborn, HR-partner [email protected]       *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Revisor Inköpare Rådgivare Analytiker Controller Projektledare Lönespecialist Ekonomiassistent Kredithandläggare Redovisningsekonom Business Controller Ekonomiadministratör CFO (Chief Financial Officer)
13 dec