Registrator

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet som registrator eller motsvarade från offentlig förvaltning, gillar ordning och reda och att ge service med hög kvalitet? Vill du arbeta i ett trevligt och utvecklingsinriktat team? Då har vi jobbet för dig! Det här erbjuder vi dig! Vi söker en registrator på avdelningen för verksamhetsstöd på miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen, som är vass på dokumenthantering, allmänna handlingar och administration och samtidigt har ett utvecklingsdriv. Som registrator får du en nyckelroll i arbetet med att säkerställa en effektiv och rättssäker hantering av handlingar och ärenden. Du hanterar inkommande post, diarieför i våra dokumenthanteringssystem Ecos och Nova (ByggR), hanterar utlämnande av allmän handling samt expedierar ärenden. Förvaltningens två huvudregistratorer kommer att arbeta tätt tillsammans. Till dig kan kollegor tryggt vända sig för att få stöd och vägledning i frågor som rör dokumenthantering, registrering av handlingar och offentlighet och sekretess. Bland arbetsuppgifterna utöver registraturarbete kan du även komma att arbeta som utredare, där du är sammanhållande i projekt kopplade till registreringen, exempelvis arbetsprocesser, arkiveringsfrågor och dokumenthanteringsplan. Förvaltningen har ett behov av att se över registreringsprocessen då den idag är uppdelad i två myndighetsbrevlådor. Du kommer även att vara administrativt stöd, vilket innebär beställning av resor, kontorsmaterial och framtagande av identitetshandling till handläggare.  Din arbetsplats kommer att vara på stadshuset i centrala Hässleholm med närhet till både tåg- och bussförbindelser. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start snarast eller enligt överenskommelse.  Hässleholms kommun strävar efter att skapa de bästa förutsättningar för ett hållbart arbetsliv, där du kan trivas, må bra och uppleva arbetsglädje. Vi erbjuder våra medarbetare förmåner så som friskvårdsbidrag och möjligheten att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Du har en högskoleutbildning motsvarande kandidatnivå inom relevant utbildningsområde, exempelvis samhällsvetenskap, stadsbyggnad eller miljö. Alternativt eftergymnasial utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Vidare har du minst två års aktuell erfarenhet som registrator eller annan relevant arbetslivserfarenhet inom offentlig förvaltning.  Du har goda kunskaper i dokument- och ärendehantering samt kännedom om de lagar och förordningar som styr informationshantering i offentlig sektor. Du har en hög digital kompetens och mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.  Meriterande är om du har erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystemen Nova (ByggR) och Ecos samt om du tidigare har arbetar med och drivit utvecklings- och förändringsarbete.  Som person tar du ansvar för dina uppgifter och arbetar med fokus på resultat. Du är serviceinriktad och har intresse och vilja att hjälpa andra. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.  Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy. Övrigt Intervjuer är inplanerade den 7 november via Teams. En fördjupad intervju på stadshuset är inplanerad den 14 november. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar, vilket innebär att den person som bäst matchar kraven erbjuds tjänsten. Välkommen med din ansökan där du bifogar ditt CV!  Om oss Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen är kommunens och miljö- och stadsbyggnadsnämndens verkställande funktion för planering, GIS-verksamhet och uppföljning av översiktlig planering och detaljplanering som berör markanvändning och byggande i kommunen. Vi ansvarar för kommunens strategiska miljöarbete och samhällsbyggande, samt för tillsyn och rådgivning inom miljöbalksområdet och inom områdena livsmedel, tobak och receptfria läkemedel samt förmedlar kunskap om energieffektivisering. Förvaltningen är indelad i sex avdelningar: miljö, plan, bygg, mät- och GIS, lantmäteri samt verksamhetsstöd. Idag arbetar cirka 75 personer på miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen. En bra arbetsmiljö och delaktighet för alla är en självklarhet för oss. Att värna om våra medarbetare och ge bra service har prioritet i vår vardag. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk