Registrator
Skicka ansökan 31 dagar kvar
Registrator
31 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på. Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo. Tranemo kommun – Närheten till varandra bygger relationer för framtiden. Tranemo kommun är en plats där vi värdesätter samarbete, transparens och utveckling. Vi arbetar för en tillgänglig, effektiv och rättssäker förvaltning där medborgarnas behov står i centrum. Som arbetsgivare satsar vi på bra arbetsvillkor och ett inkluderande arbetsklimat. Som registrator hos Kanslifunktionen i Tranemo kommun blir du en nyckelperson i arbetet med att säkerställa att kommunens dokumentation och ärendehantering sker på ett korrekt och rättssäkert sätt. Du arbetar i nära samarbete med kollegor inom Kanslifunktionen samt med tjänstepersoner och politiker i hela organisationen. ARBETSUPPGIFTER I rollen som registrator kommer du att: • Hantera och registrera inkommande och utgående handlingar i kommunens ärendehanteringssystem • Säkerställa att diarieföring sker enligt gällande lagstiftning och kommunens riktlinjer. • Kvalitetssäkra och strukturera dokumentflödet inom organisationen. • Ge stöd och vägledning till kommunens verksamheter i frågor som rör ärendehantering, diarieföring och offentlighetsprincipen. • Utföra utlämnande av allmänna handlingar och säkerställa korrekt hantering av sekretessbelagda dokument. • Delta i förvaltning och gallring av analoga och digitala handlingar. • Utbilda och stötta medarbetare i frågor kring arkivering och informationshantering. • Delta i utvecklingen av rutiner och processer för dokumenthantering samt bidra till kommunens digitaliseringsarbete      Som en del av Kanslifunktionen kommer du att arbeta sektionsövergripande och ha en central roll i kommunens informationshantering. Du kommer att arbeta nära politiker, tjänstepersoner och medborgare i en roll som kräver samarbete och engagemang. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har relevant utbildning inom offentlig förvaltning, informationshantering eller liknande. • Har erfarenhet av arbete som registrator eller liknande roll inom offentlig verksamhet. • Har god kunskap om offentlighetsprincipen, sekretesslagstiftning och annan relevant lagstiftning. • Har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem och digitala dokumenthanteringslösningar. • Är noggrann, strukturerad och har förmåga att hantera många olika uppgifter samtidigt. • Har mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Meriterande är erfarenhet av att arbeta med digitala lösningar inom diarieföring och informationshantering. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är serviceinriktad, samarbetsvillig och har ett stort intresse för att både förvalta och utveckla kommunens informationshantering. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR. Enligt lag så är det krav att begära ut belastningsregister vid anställning inom skola/förskola och funktionshinder. Inför anställning är vi skyldiga att begära in ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare