Interim VD-assistent/Office support
Skicka ansökan 10 dagar kvar
Office Support Office Manager Executive Assistant
10 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en erfaren och självgående VD-assistent för ett långsiktigt deltidsuppdrag, cirka 2-3 dagar per vecka, till vår kund med kontor i centrala Göteborg. I rollen kommer du att stötta och avlasta VD med administrativa och operativa uppgifter för att säkerställa effektiva processer i en dynamisk och internationell miljö. Verksamheten är global och du kommer att ha internationell kontakt med kollegor och samarbetspartners.

Om uppdraget VD har en central roll i den nordiska verksamheten och behöver extra support i takt med att de expanderar och genomgår större integrationsprojekt. Du kommer att vara ett viktigt stöd och ta ansvar för allt från daglig kontorsdrift till ekonomi och HR-administration.

Detta är ett konsultuppdrag på deltid med start så snart som möjligt. Du får möjligheten att arbeta i en internationell miljö med varierande arbetsuppgifter och stora möjligheter att påverka. Uppdraget är långsiktigt med omfattning på ca 50-60%.

Som VD-assistent kommer du att:

  • Hantera kontorets drift och vara kontaktperson för kontorsrelaterade frågor
  • Sköta inkommande samtal och mail
  • Planera och arrangera interna och externa möten och event
  • Boka och koordinera resor för medarbetare och konsulter
  • Ansvara för inköp av kontorsmaterial och IT-utrustning
  • Säkerställa att hälsa och säkerhet på kontoret följs
  • Assistera vid projektadministration och fakturering
  • Stötta chefer i verksamheten med löneadministration i samarbete med extern lönepart
  • Ansvara för administrativa uppgifter kopplade till avtal, kunduppgifter samt försäkringar

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

  • Erfarenhet av administrativa roller, gärna som VD-assistent eller Office Manager
  • Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter både på svenska och engelska
  • God IT-kunskap och erfarenhet av MS Office samt ERP-system, särskilt Microsoft Dynamics, är meriterande
  • En proaktiv inställning med förmåga att självständigt ta initiativ och driva på uppgifter
  • Ett noggrann och strukturerat arbetssätt med god förmåga att hålla koll på många olika ansvarsområden
  • Starka planeringsfärdigheter i en snabb föränderlig miljö är av stor vikt och du får gärna komma med förbättringsförslag

Som person är du prestigelös, är uppmärksam på detaljer och har god problemlösningsförmåga.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta Sofia Hallberg, [email protected] alt 076-341 22 72. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Malmö
Heltid
Kommunikatör Chefsassistent Executive Assistant
Idag
Timrå
Heltid
Sekreterare Executive Assistant