Paralegal/Legal Assistant
NOBA BANK GROUP 170 dagar kvar Stockholm
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida noba.bank
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-10-04

Är du intresserad av att lära dig mer om juridiskt arbete i en reglerad verksamhet? Vi söker en medarbetare som vill spela en viktig roll som spindeln i nätet i juristfunktionen på en modern och snabbfotad specialistbank. Om rollen

I rollen som Paralegal/Legal assistant kommer du att vara en del av vårt Legal teamsom är en stödfunktion till alla delar av bankens verksamhet. Du kommer att ha en central roll där du stödjer juristfunktionens enheter i varierande administrativa uppgifter och säkerställer att vår dagliga verksamhet löper på sömlöst. Du kommer rapportera direkt till chefsjuristen. Rollen ger goda möjligheter till fördjupning och utveckling eftersom du kommer vara del av ett kompetent, norsk-svenskt team av erfarna jurister.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ge administrativt stöd till juristfunktionens olika enheter i varierande uppgifter, t.ex. administration kopplad till bankens styrelsemöten, protokollföring vid juristfunktionens möten, hantering av register, arkivering och dokumenthantering, upprättande av presentationer m.m.

Vi söker dig som:

  • Har gymnasieexamen från högskoleförberedande program.
  • Är i början av din karriär men har minst 2 årserfarenhet av administrativt arbete som exempelvis, administratör,paralegal, advokatsekreterare, legal assistent eller liknande.
  • Har goda kunskaper i Office-paketet.
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
  • Har ett intresse av att lära dig mer om juridiskt arbete och reglerad verksamhet i synnerhet.

Det är fördelaktigt om du:

  • Har studerat juridik på gymnasienivå alternativt läst kurser i juridik på universitet/högskola eller fullföljt en paralegal-utbildning.
  • Har erfarenhet av arbete från myndighet, domstol eller arbete inom bank- och finanssektorn.

För att trivas och prestera väl i rollen tror vi att du behöver vara:

  • Noggrann och organiserad med en förmåga att självständigt strukturera ditt arbetssätt och dina uppgifter.
  • Service minded med en tydlig kommunikationsförmåga.
  • Engagerad i att driva förbättringar, verka för gott samarbete och bidra till vår verksamhets framgång.
  • Besitter en hög grad av professionalism och förmåga att hantera känslig information med integritet.

Praktisk information: Start: Omgående Plats: Stockholm Anställningsform: Tillsvidare (6 månaders provanställning) Omfattning: Heltid Arbetstider: 08:30-17:00 (jun-aug 08:30-16:00)Fast lön

Ta chansen och följ med på en utvecklande resa med oss på banken med stort och snabba • Vi eftersträvar mångfald av kunskaper och erfarenheter bland våraanställda och välkomnar alla sökande med kvalifikationer för anställningen. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.

Vad händer när du har skickat in din ansökan?Antalet steg i rekryteringsprocessen kan variera beroende på vilken tjänst du sökt men vi försöker alltid att hålla processen så kort och koncis som möjligt, för att värna om din ansökningsupplevelse. Vanligtvis kan du förvänta dig två intervjuer innan referenstagning och bakgrundskontroll. Du kan läsa mer om hur vår rekryteringsprocess går till underFAQ.

Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare [email protected] ser fram emot din ansökan!

NOBA bank värnar om din integritet och vill, med hänvisning till GDPR, be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller information om din hälsa, till exempel sjukskrivning.Har du skyddade personuppgifter ber vi dig meddela detta till den rekryteringsansvarig som står angiven nedan så att vi kan hantera dina personuppgifter korrekt.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons