Handläggare till Trafikverket
Adecco Sweden AB 11 dagar kvar Stockholm
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-10-04

Om tjänsten Som Handläggare hos Trafikverket innebär dina arbetsuppgifter bland annat att läsa inkomna fastighetsvärderingar, handlägga ersättningsavtal eller beslut om ersättning från Lantmäteriet, registrera ersättningarna i datasystem samt svara för samordning och utveckling inom det egna arbetsområdet, till exempel upprätta och uppdatera rutinbeskrivningar och processkartor.  I din roll som Handläggare kommer du att stödja enheten Teknisk miljö och fastighet med inriktning mot funktionen markåtkomst inom program Ostlänken i diverse administrativa arbetsuppgifter. Övrigt förekommande arbetsuppgifter som Handläggare: - Diarieföra avtal och erforderliga handlingar.  - Söka och ta fram avtal och vidarebefordra via e-mail, post- och bud-försändelser.  - Uppdatera och ajourhålla förteckningar för funktion markåtkomst.  - Assistera med följebrev, e-post, samt allmän posthantering och expediering.  - Vid behov svara för protokoll och kallelser, delta vid möten  - Vid behov läsa och granska avtal med avseende på administrativt sakinnehåll.  - Samordna utlämnande av allmänna handlingar och att det sker enligt Trafikverkets rutiner.  - Administrera utskick för fältundersökningar.  - Kontering och kontrollattest av fakturor  - Kontakter med fastighetsavdelning, förvaltningsentreprenör och skogsförvaltare  - Dialog med hyresgäster och arrendatorer  - Planera för uppsägning/villkorsändring av hyres-/ arrendeavtal  - Dialog med produktionsprojekt om övertagande av inlösta fastigheter  - Bereda beslut om investeringar/åtgärder på inlösta fastigheter  - Administrera bokning av mötesrum och kringutrustning  - Medverka i introduktion av nya medarbetare på arbetsplatsen  Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Handläggare är ett konsultuppdrag på heltid med start 2024-11-04 eller snarast efter kontraktstecknande och beräknas pågå t om 2025-11-03. Därefter finns möjlighet till förlängning 2 x 6 månader. Arbetet utförs i huvudsak på Ostlänkens projektkontor i Sundbyberg samt vid Trafikverkets Regionkontor Öst i Solna. Resor förekommer i tjänsten. Det kan finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid, detta sker i överenskommelse med uppdragsgivaren Krav för tjänsten: • Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område  • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. • Möjlighet att inkomma med referensuppdrag med kontaktuppgifter från tidigare liknande uppdrag som styrker och verifierar aktuella krav För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.  Meriterande för tjänsten: - Minst ett (1) års erfarenhet av myndighetsutövning.  - Minst ett (1) års erfarenhet av ekonomiska- eller avtalsfrågor inom fastighetsområdet.  För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-10-15. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons