Handläggare Lärandesektionens kansli
Skicka ansökan 28 dagar kvar
Handläggare
28 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på. Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo. Tranemo kommun – Närheten till varandra bygger relationer för framtiden. ARBETSUPPGIFTER Lärandesektionens centrala administration stöttar och skapar förutsättningar för Tranemo kommuns skol- och förskoleverksamhet att utföra sitt uppdrag utifrån de lagar och regler som styr verksamheten. Hos oss blir du en del av ett engagerat team som också strävar efter att utveckla och förbättra de tjänster vi erbjuder kommunens invånare. I huvudsak innefattar tjänsten följande uppgifter: Ansvar för planering, samordning, uppföljning och kvalitetssäkring av barnomsorgsadministrationen. • Handläggning av ansökningar och köhantering för förskola och fritidshem. • Registrering och uppföljning av barnomsorgsavgifter. • Kommunikation med vårdnadshavare, inklusive hantering av frågor och ärenden som rör platsfördelning och avgifter. • Säkerställa att handläggningen sker i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer. • Medverka i utvecklingsarbete för att effektivisera rutiner och processer inom barnomsorgshandläggning.  Tjänsten kan också komma omfatta andra vanligt förekommande administrativa uppgifter. Tjänsten är på heltid, men möjlighet finns till deltid. KVALIFIKATIONER • Högskoleutbildning inom relevant område (t ex inom offentlig förvaltning, ekonomi eller pedagogik) eller annan utbildning och erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig sektor eller utbildningsverksamhet. • Mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. • God IT-vana och erfarenhet av att arbeta i administrativa system Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, såsom flexibilitet, servicekänsla och en vilja att driva utveckling inom området. Du är självgående, ser möjligheter i utmaningar och arbetar aktivt för att hitta praktiska lösningar som är till nytta för både kollegor, verksamheten och våra vårdnadshavare.  Vi söker dig som med en lyhörd inställning kan bemöta vårdnadshavarnas frågor och behov vilket bidrar till en smidig och effektiv handläggning. Meriterande är att du har god förståelse för regelverk inom barnomsorg och/eller liknande områden samt erfarenhet av handläggning och/eller myndighetsutövning. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR. Intervjuer kommer att genomföras den 6 och 7 februari. Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare