Kvalificerad handläggare till NFC:s kansli
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-10-04

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. ARBETSUPPGIFTER Nationellt forensiskt centrum, NFC, är en avdelning i polisen. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför vi forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Operativt driver vi polisens samtliga forensiska labb på tolv orter i landet och utför forensiska undersökningar, främst inom brottsutredningar, på uppdrag av förundersökningsledare. Vi bedriver också strategisk forskning och utveckling för att framtidssäkra polisens forensiska förmåga. Avdelningen agerar även expertstöd och bedriver utbildning, till exempel för att bli kriminaltekniker. Nu söker vi en kvalificerad handläggare till avdelningskansliet vars ansvar avser bland annat områdena, strategisk och operativ beredning och kvalitetssäkring, krisberedskap och lokalförsörjning. Gruppens uppgifter inom dessa områden är i huvudsak att skapa strukturer, samordna och driva NFC:s agerande och säkerställa kvalitet så att NFC på bästa sätt kan utvecklas. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade kollegor att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. KVALIFIKATIONER I din roll kommer du inom ramen för ditt ansvarsområde att ansvara för att verksamhetens uppdrag utförs på ett effektivt sätt med verksamhetens bästa i fokus. Gruppens ansvarsområden innefattar såväl operativa som strategiska perspektiv på verksamheten, vilket innebär att du växlar mellan perspektiven i det dagliga arbetet. Tillsammans med dina kollegor tar du också ett aktivt ansvar för att bidra till utveckling av verksamhetens ansvarsområden i linje med de behov, regler och riktlinjer som finns inom myndigheten. Detta är en möjlighet för dig som har: • För funktionen relevant akademisk utbildning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. • Minst 3 års arbetslivserfarenhet från myndighet eller annan offentlig verksamhet • God erfarenhet av att arbeta i Office-paketet (Outlook, OneNote, Excel, Word och Powerpoint) • Mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift • Flerårig erfarenhet av självständigt arbete som krävt planering, samordning och kvalitetssäkring. Det är meriterande om du även har: • Erfarenhet av och goda kunskaper om att arbeta med organisations och-/eller process- och styrningsfrågor. • Erfarenhet av uppdrags- eller projektledning och-/eller kvalificerat utredningsarbete inom offentlig sektor. • Erfarenhet av analys och uppföljning av sakfrågor och särskilda verksamhetsfrågor. • Erfarenhet av arbete med informationssäkerhet såsom dataskydd och hantering av personuppgifter. Personliga egenskaper I rollen som handläggare krävs att du är strukturerad och kan arbeta självständigt och har förmåga att koordinera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är kvalitetsmedveten, har en god analytisk förmåga och att se organisationens utveckling i ett helhetsperspektiv. På vår arbetsplats är det viktigt att du är öppen för att ge och få återkoppling och bidrar till ett gott arbetsklimat genom att samarbeta och kommunicera med andra på ett smidigt och prestigelöst sätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Arbetsort: Linköping Arbetstid: Flextid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Handläggare Enligt gällande lagstiftning kräver anställningen att blivande anställd lämnar ett DNA-prov för registrering i myndighetens elimineringsdatabas. Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons