Rekryterare till kompetensförsörjningsenhet
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-27

I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Vill du vara med och bygga upp och leda vår nya kompetensförsörjningsenhet? Vill du säkra framtida personal- och kompetensförsörjning till äldreomsorg och funktionsstöd i Örnsköldsviks kommun, tillsammans med kompetenta medarbetare? Då är rollen som rekryterare till kompetensförsörjningsenheten en tjänst för dig! Enheten kommer ansvara för att attrahera och rekrytera nya medarbetare samt ansvara för bemanning. Bemanningen innefattar schemaläggning av verksamhetsanpassade scheman, dagsplanering inom hemtjänsten och korttidsbemanning vid frånvaro med samplanering av resurspass och timvikarier. Arbetsuppgifter Nu bygger välfärdsförvaltningen upp en kompetensförsörjningsenhet med uppdraget att initialt stötta enhetscheferna inom äldreomsorg och funktionsstöd med rekryterings-, anställnings-, schemaläggnings- och bemanningsprocessen för både tillsvidare- och tidsbegränsat anställda.  Kompetensförsörjningsenheten kommer ha en central roll i förvaltningens arbete med att säkra kompetensförsörjningen. Som rekryterare kommer du bland annat att attrahera, rekrytera, anställa och introducera nya medarbetare samt vara delaktig i att utveckla strategier för att stärka välfärdsförvaltningens arbetsgivarprofil. I detta arbete kommer du att ha ett nära samarbete med kollegor, enhetschefer, personalavdelningen samt externa aktörer.  Under uppbyggnaden av enheten kommer du att ha en nyckelroll när det gäller att utveckla arbetssätt och processer som blir grunden för enhetens arbete. Vi söker dig som har ett stort intresse för människor och rekrytering samt att du vill bidra till att välfärdsförvaltning blir en ännu mer attraktiv arbetsgivare.  Kvalifikationer Vi söker dig som har:  - Utbildning inom HR-området alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som tillräcklig. - God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska  Meriterande är om du har erfarenhet inom något/några av följande områden: - Kommunal verksamhet - Rekrytering - Verksamhetsområdet vård och omsorg - Digitala personalhanteringssystem  Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du skiljer på det personliga och professionella, samt förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. I din yrkesroll är du självgående och tar ansvar för dina uppgifter och driver dina processer vidare genom att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga och kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt.  Giltigt körkort, behörighet B är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Vad kan vi erbjuda dig?  Trygg anställning med goda anställningsvillkor  Flexibel arbetstid  Möjlighet att arbeta på distans  Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter   Friskvårdsbidrag och motionstimme  Bifoga CV och personligt brev med din ansökan http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons