OM ARBETSPLATSEN
Nu söker vi en rekryterare till bemanningsenheten med huvudsakligt uppdrag att rekrytera och administrera rekryteringsprocessen för timvikarier. Bemanningsenhetens uppdrag är bemanning av korttidsfrånvaro inom äldreomsorg, stöd och omsorg, barnomsorg, fritidsverksamhet, förskoleklass och grundskola årskurs 1–6. Bemanningsenheten består av chef, bemanningsassisteter och poolpersonal.
Inom dessa områden kommer du få en viktig och givande roll där du är med och stärker kompetensförsörjningen för Tranås kommun samtidigt som du möter många olika människor varje dag.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer ansvara och driva rekryteringsprocessen för timvikarier i Tranås kommun. Detta innefattar utformning av annonser, urval, intervjuer och administrering av diverse handlingar/dokument. Som rekryterare kommer du även ansvara för onboarding och information till nyanställda inom enheten samt vara en aktiv del i uppföljning och utvärdering.
Uppdraget innebär en tät dialog med chefer inom verksamheterna för att samordna behov av timvikarier och sommarvikarier. Du kommer att samarbeta med bemanningschef, bemanningsassistenter samt HR-personal. Du kommer jobba med kvalité och processutveckling och bland annat sammanställa utvärdering av arbetsplatserna och sommarvikarier.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom området alternativt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en god digital vana.
För att passa i rollen tror vi dessutom att du är/har:
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och social kompetens.
LÖN OCH FÖRMÅNER
I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning.
Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR.
ANSÖKAN
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter.
Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Varmt välkommen med din ansökan!