Ekonom till myndighet
Academic Work 30 dagar kvar Sundbyberg
Skicka ansökan
På uppdrag av en av våra myndigheter begäran letar vi nu efter en ekonom med flerårig erfarenhet av fakturahantering. Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande. OM TJÄNSTEN På uppdrag av en av av Sveriges större myndigheter så söker vi just nu efter en ekonomiassistent med flera års erfarenhet av fakturahantering för ett uppdrag på minst ett år. Myndigheten är på en spännande tillväxtresa och vi söker dig som vill vara med och bidra på denna resa. Kontoret ligger i Sundbyberg och man erbjuds möjligheten till distansarbete upp till 50%. Vi söker dig som kan börja i början av december där uppdraget sträcker sig minst ett år. Du kommer bli anställd av Academic Work och arbeta på uppdrag hos myndigheten. Denna tjänst är säkerhetsklassad och kandidaten som erbjuds uppdraget kommer att behöva genomgå en säkerhetsprövning innan uppdraget kan starta. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantering av olika typer av fakturor (konteringar). * Skapa kundfakturaunderlag, medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut t.ex. reserveringar, kontoavstämningar m.m * vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar VI SÖKER DIG SOM - Har en högskoleutbildning alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller minst 5 års arbetslivserfarenhet på ekonomiavdelning med fakturahantering. - Minst 5 års arbetslivserfarenhet av fakturahantering inom de senaste 7 åren från UBW/UNIT4/Agresso. - Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att vara delaktig i månadsbokslut som Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör. - Minst 2 års arbetslivserfarenhet att arbeta som Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör/Ekonomihandläggare inom offentlig sektor. - Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har - Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom energibranschen. - Minst 2 års arbetslivserfarenhet av huvudboksmodul i UBW/UNIT4/Agresso. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - God samarbetsförmåga och initiativförmåga - Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning - Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation - Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende - Arbetar självständigt och målinriktat - Lösningsorienterad - Initiativtagande - Nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Du kommer att få veta vilken myndighet annonsen gäller vid en första telefonintervju.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons