Backoffice medarbetare till Dun & Bradstreet!
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-24

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du redo att ta nästa steg i din karriär som Entitlement Management Specialist? Vår kund söker nu en driven och kundfokuserad person för att förstärka deras team inom Entitlement Management. Du kommer att bli en del av ett sammansvetsat och kompetent team, där du arbetar med att säkerställa att kunderna får korrekt åtkomst till de produkter och tjänster de har köpt, samt stötta interna avdelningar.

Om rollen:

Som Entitlement Management Specialist kommer du att ha en nyckelroll i att hantera beställningar, frågor från kunder och säljteam, samt hantera förberedelser inför fakturering och användarrättigheter vid nya leveranser. Vår kunds arbete har stort fokus på effektivitet, kvalitet och snabb service, och de söker nu en stjärna som kan hjälpa dem att fortsatt utveckla och automatisera deras processer.

Vår kund erbjuder:

Du blir en del av ett globalt företag som samarbetar med stora aktörer inom bank, myndigheter och andra nyckelbranscher. Här värdesätts din noggrannhet, analytiska förmåga och strukturerade arbetssätt. Du kommer att få stöd i din roll från första dagen med en gedigen introduktionsplan och möjligheter till utveckling inom företaget. I den här rollen kommer du att arbeta flexibelt, både från deras kontor i Solna och hemifrån, och du ges frihet under ansvar. Du blir en viktig del av deras team där sammanhållning och lagarbete är centralt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Support till interna avdelningar såsom säljavdelningen och produktteamet.
  • Samarbeta med andra team för att säkerställa en smidig leveransprocess.
  • Ansvara för produktuppsättningar och behörigheter vid nya leveranser.
  • Hantering av fakturering och kreditering.
  • Övervaka produktförbrukning och säkerställa korrekt debitering.
  • Granska avtal för att säkerställa att leveranser och tjänster överensstämmer med kundens behov.
  • Hantera ad-hoc-uppgifter och bidra till kontinuerlig förbättring av våra processer.

Din profil:

Vår kund söker dig som har minst 2 års erfarenhet av att arbeta i CRM-system, gärna Salesforce, eller Backoffice-system. Du har tidigare erfarenhet av fakturering och känner dig trygg i en miljö där system och arbetsprocesser kan förändras. Vidare har du en naturlig förmåga att hantera både interna och externa frågeställningar, och arbetar ständigt för att förbättra kundupplevelsen. För att lyckas i rollen är du självgående men uppskattar också att arbeta i team. Du är noggrann, lösningsorienterad och strukturerad, med ett starkt kundfokus. Dessutom har du en positiv inställning till att testa nya lösningar och utveckla dina kunskaper.

Krav:

  • Minst 2 års erfarenhet av CRM-system (gärna Salesforce) eller Backoffice-system.
  • Tidigare erfarenhet av fakturering.
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Van vid att arbeta i föränderliga miljöer och lära sig nya system.

Meriterande:

  • Högskoleutbildning är meriterande
Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.  

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons