Ekonomiassistent till internationellt bolag
SJR in Sweden AB 24 dagar kvar Stockholm
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida sjr.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-13

För kunds räkning söker vi nu en driven och noggrann ekonomiassistent med fokus på kund- och leverantörsreskontra. Uppdraget är med start under oktober och för rätt person är ambitionen att uppdraget övergår i en anställning hos kund. Kunden är placerad i Spånga och parkeringsmöjligheter finns. Om tjänsten Du kommer att tillhöra ett mindre team om tre personer som arbetar nära varandra och hjälps åt där det behövs. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ditt huvudsakliga ansvarsområde avser kundreskontra där du kommer att arbeta med kundfakturor samt bokföring av inbetalningar, påminnelsehantering, räntefakturering, inkasso etc. Därtill kommer du även att arbeta med registrering och betalning av leverantörsfakturor, prickning mot inköpsorder och inleveranser samt avstämningar av reskontran. Inom teamet hjälps ni åt med kundkredithantering, kommunikation med kreditförsäkringsbolag, utredningar och andra förekommande projekt. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har flera års erfarenhet av reskontraarbete och enklare löpande redovisning. Du kommer dagligen att ha kontakt med både kunder och leverantörer i Sverige och runt om i världen och det är därför av stor vikt att du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Erfarenhet av ERP-system är ett krav och Jeeves är ett önskemål. Personliga egenskaper Som person tror vi att du är en social och engagerad person med ett prestigelöst sätt. Du har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du är van vid att arbeta självständigt och driva ditt eget arbete framåt. Det är av stor vikt att du är en lagspelare som trivs att tillhöra en grupp och gillar att arbeta mot gemensamma mål. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-10-13. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons