Ekonomiassistent till leverantörsreskontran
Skicka ansökan 27 dagar kvar
Ekonomiassistent
27 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerad och noggrann ekonomiassistent som är trygg i hela leverantörsreskontraflödet? Trivs du i en positiv miljö där du får ett härligt samarbete med dina kollegor? Då ska du fortsätta att läsa här nedan, Om tjänsten Nu söker vi på SJR dig som är ekonomiassistent inom leverantörsreskontran till vår kund på söder. Du välkomnas in ett trivsamt bolag med härlig energi och uppdraget är start 13 januari och 6 månader framåt. Därefter finns en mycket stor chans till förlängning då kunden ser långsiktigt på detta uppdrag. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med hela flödet inom leverantörsreskontran vilket innebär b.la; • Daglig kontakt med leverantörer via telefon och mail. • Hantering av inkommande och utgående post. • Scanning och granskning av inkommande fakturor och transaktioner. • Genomgång av betalningspåminnelser och inkassokrav. • Hantering av kreditnotor och leasingavstämning. • Kontroll och åtgärd av avvisade e-fakturor och systemfakturor. I detta uppdrag kommer du att arbetat löpande med leverantörsreskontran och vill man, finns det möjligheter att få en bredare roll och även arbeta med kundreskontran. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och tidigare har arbetat i hela flödet inom leverantörsreskontran. Du har en stor systemvana och har du tidigare arbetat i kundreskontra är det en merit men inget krav. Du bör vara flytande i tal och skrift i svenska och engelska. Personliga egenskaper För att trivas hos kunden bör du vara noggrann, ansvarstagande och ha en stark känsla för service. Du är lojal, pålitlig och hjälpsam. I denna roll har du kontakt med b.la leverantörer vilket gör att du ska vara kommunikativ och ha en positiv inställning. Vidare arbetar du prestigelöst och flexibelt. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-12-30. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Ekonom Redovisningsekonom Redovisningsansvarig
14 dec
Ekonom Bokförare Redovisningsekonom Bokföringsassistent Redovisningskonsult Redovisningsansvarig Redovisningsassistent
16 dec
Ekonom Bokförare Ekonomiexpert Ekonomistrateg Ekonomikonsult Ekonomiansvarig Ekonomiassistent Ekonomisamordnare Ekonomikoordinator Ekonomihandläggare Bokföringsassistent Ekonomiansvarig chef Financial Controller Ekonomiadministratör Redovisningsassistent CFO (Chief Financial Officer) Ekonomi- och löneadministratör
Idag
Samordnare Controller It-controller Trafikutredare Projektcontroller Trafikkoordinator Avdelningscontroller
13 dec