Ekonomiassistent med fokus på kundreskontra
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-06

Detta är en spännande roll i ett växande företag där det finns mycket goda möjligheter för dig som ekonom att kompetensutvecklas, växa i din roll samt få arbeta med det du tycker är kul. Dina arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent kommer du i första hand arbeta med samtliga bitar inom kundreskontra. Arbetsuppgifterna kommer innefatta följande: *Hantering av inkassoärende. *Göra kreditupplysningar, lägga upp kunder och hantera kundregister. *Hantering av inbetalningar, påminnelser och bestridande. Du kommer sitta i fina, fräscha lokaler där en prestigelös och öppen kultur råder samt arbeta med kompetenta och jordnära kollegor som värdesätter ett gott samarbete. Din profil Vi söker dig som har minst 2-3 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Du har baskunskaper av kundreskontra, fakturahantering, samt en administrativ förmåga att hantera utredningar och felsökningar. Det är meriterande om du tidigare arbetat med inkassoärende och kreditkontroll. Kunskaper i Agresso är ett plus, men det är inget krav. Som person är du noggrann, effektiv och du har ett gott sinne för service. Du är en lagspelare som tycker om att arbeta i grupp, men trivs också med självständigt arbete. Det viktigaste är att du gillar en dynamisk arbetsmiljö och har en förmåga att binda ihop det med återkommande arbetsuppgifter och tydliga rutiner. Du är inte rädd för att hugga i där det behövs och du trivs med administrativa uppgifter. Vidare behöver du vara bra på att kommunicera då du kommer ha kontinuerlig kontakt internt men även externt med kunder. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Vi erbjuder dig Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss! Övrig information *Placeringsort: Liljeholmen. *Arbetstid: Vardagar 8-17, med möjlighet till flex. *Omfattning: Föräldravikariat på cirka 1,5 år med möjlighet till förlängning. *Lön: Individuell lönesättning. *Start: Omgående. För den här tjänsten kommer du till en början arbeta som konsult via Maxkompetens på plats hos Advania med möjligheter till fast anställning hos kund efter en tids inhyrning. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Jonna Alm på telefon 073 540 59 50. Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Advania är inte som andra techbolag - Det som gör oss speciella är inte bara de tjänster och produkter vi erbjuder, utan människorna bakom dem. Det är självledarskapet, vår tillförlitlighet i allt vi gör och det fantastiska förtroende vi har för varandra som gör skillnad. Vi tror på att ta beslut nära våra kunder, för det är då som vi verkligen förstår deras behov. Vi ger våra medarbetare ett stort ansvar att agera, vi är nämligen övertygade om att med ansvar kommer engagemang och utrymmet att utvecklas. Läs mer på: https://www.advania.se/

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons