Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-27

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra. Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Har du ett stort engagemang och tycker om att arbeta tillsammans med andra för att driva fram nya effektiva lösningar som är till nytta för våra kommuninvånare? Då är du välkommen till en intressant roll hos oss på Sveriges största funktionsstödsförvaltning! Vi erbjuder en bred och omväxlande roll med stort eget ansvar för att leda, samordna och driva utvecklingsarbete kopplat till informationsförvaltning- och ärendehantering i förvaltningen. Som utvecklingsledare är en sammanhållande länk mellan andra stödfunktioner och specialister, såsom till exempel nämndsekreterare, jurist, verksamhetsutvecklare, utvecklingsledare inom informationssäkerhet, dataskydd och IT, registrator och arkivarie. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: - Processledning och processutveckling - Utbilda chefer och handläggare i Stadens ärendehanteringsprocess - Projektledare för införandet av Stadens nya dokument- och ärendehanteringssystem Ciceron samt vara med och leda avveckling av befintligt IT-stöd. - Skriva fram beslutsunderlag och styrdokument samt stödja direktör, chefer och andra funktioner i deras handläggning av ärenden till nämnd - Planera och hålla arbetsgruppsmöten och nätverksmöten - Samordna och utveckla digital informationsförvaltning tillsammans med andra funktioner inom området - Nämndadministrativa uppgifter i samarbete med nämndsekreterarna och vid behov täcka upp vid frånvaro - Hålla workshops och presentationer - Representera förvaltningen i olika nätverk Tjänsten är placerad inom enheten för information och ärendehantering som är en del av avdelning stab, kommunikation och säkerhet. Inom enheten har förvaltningen samlat frågor som rör nämnd, juridik, registratur, arkiv, informationssäkerhet och dataskydd. Vi har en välkomnande och trevlig arbetsplats på Selma Lagerlöfs torg där vi har ett aktivitetsbaserat arbetssätt med flexibilitet, valfrihet och digitala möjligheter. Vi har ett tydligt ledarskap med en konkret ledarskapsfilosofi som grundar sig i Göteborg Stads gemensamma förhållningssätt; vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi arbetar tillsammans, vi bryr oss och vi tänker nytt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk examen inom statsvetenskap, offentlig förvaltning eller juridik eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Har du dessutom en utbildning i projektledning så ser vi det som meriterande. Du behöver ha erfarenhet av arbete som nämnd- eller utskottssekreterare och ha god kunskap om de lagar och förordningar som styr hanteringen av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning. Därtill krävs det att du är en van IT-användare. Som utvecklingsledare söker du och tar fasta på möjligheter att tänka nytt i arbetsrelaterade sammanhang så att det kan omsättas i praktiken samt leda till förbättringar. Du håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och du reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. ÖVRIGT I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons