OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida willhem.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-01

Tycker du som vi att bra ledarskap, välskötta fastigheter och nöjda hyresgäster är viktigt? Vill du jobba hos Sveriges tredje största bostadsbolag som dessutom är en stabil fastighetsägare med höga ambitioner och framåtlutande anda som månar om sina anställda? Nu har du chansen! Vi söker dig med ledarerfarenhet och fastighetskunskap som vill växa tillsammans med ditt team och Willhem Helsingborg.

I Helsingborg förvaltar Willhem ca 2 500 lägenheter och 14 700 kvm lokalyta fördelade på två förvaltningsområden. Som fastighetsförvaltare hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa en effektiv och lönsam drift av våra fastigheter. Till vardags ansvarar du för din portföljs resultat, kundrelationer, myndighetskrav, underhållsplanering och avtalsfrågor. Du leder och planerar arbetet mot uppsatta mål och arbetar aktivt med att utveckla förvaltningsorganisationen tillsammans med kollegor och chef. Du har resultat- och personalansvar för bovärdar och biträdande förvaltare i ett av våra förvaltningsområden och ditt arbete innefattar både tekniskt och ekonomiskt ansvar.

Du utgår från trevliga och centrala lokaler i Helsingborg och du arbetar i ett nära samarbete med kollegor i Helsingborg. Till hjälp finns även stödfunktioner både inom organisationen och externt. Du rapporterar till fastighetschefen och ingår i Helsingborgs interna ledningsgrupp.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

  • Utarbeta, styra och följa upp intäkter- och kostnader i budgetar och prognoser för fastighetsdrift och underhåll
  • Ledning av bovärdar och biträdande förvaltare
  • Aktivt arbete i att strategiskt planera fastighetsportföljen
  • Utveckla och upprätthålla ett högt samarbete, glädje och servicekänsla i förvaltningen tillsammans med övriga ledare i Helsingborg
  • Planera och följa upp NKI-åtgärder
  • Uppföljning av ärenden
  • Effektivisera och optimera fastigheterna avseende värme, vatten, el och avfall
  • Ansvara för myndighetsbesiktningar och att åtgärder vidtas så att myndighetskrav tillgodoses
  • Skapa, bibehålla och utveckla relationer till våra hyresgäster, medarbetare, entreprenörer och myndigheter
  • Tydlig och noggrann beställare av projekt till vår projektavdelning
  • Tillsammans med övriga ledare i Helsingborg upprätta och fullfölja de årliga affärsplanerna och budget
  • Arbetsmiljöansvar för ditt team

Din profil

Vi söker i första hand dig som har erfarenhet av ledarskap och bostadsförvaltning och som är bra på att bygga engagerade och positiva team som driver mot gemensamma mål. Du har relevant utbildning inom fastighetsförvaltning eller likvärdig kompetens som du förvärvat genom några års erfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har god datorvana och har B-körkort.

Som person är du en utpräglad lagspelare som är kommunikativ, förtroendeingivande & handlingsinriktad. Du tilltalas av en utvecklingsorienterad miljö där du ges ett stort eget ansvar och du är starkt affärsorienterad, lösningsorienterad och målinriktad. Vidare är du både strukturerad och kundorienterad i ditt arbetssätt.

Din förmåga att bygga och underhålla starka relationer, tillsammans med din tekniska och administrativa kompetens, kommer vara avgörande för att lyckas i denna roll. För att trivas i rollen bör du ha god kunskap inom hyresjuridik, fastighetsekonomi, ekonomisk uppföljning samt myndighetskrav.

Willhems erbjudande

Hos Willhem välkomnas du till ett bostadsbolag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur. Du kommer att ha stora påverkansmöjligheter i en föränderlig miljö med korta beslutsvägar. Vi erbjuder förmåner som friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag, kompetensutveckling och regelbundna trivselaktiviteter. Vi trivs att arbeta tillsammans och vi gillar att ha kul på jobbet!

Ansökan

Välkommen med din ansökan via https://jobb.willhem.se senast den 16 juni. Vid frågor angående tjänsten kontakta Fastighetschef Niki Radjenovic på mail: [email protected]. Urval kan komma att ske löpande.


På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och drygt 280 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 57 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons