Om tjänsten

Besök hemsida watma.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-17

VD-assistent/projektledare till växande utbildningskoncern Är du en strukturerad och proaktiv person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö där ena dagen inte är den andra lik? I rollen som VD-assistent/projektledare blir du en administrativ nyckelspelare i ett innovativt team och arbetar nära företagsledningen. Watma Education grundades 2013 och driver grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildning på flera orter i Sverige. Vår vision är att skapa excellens genom evidens – för att fler ska få tillgång till riktigt bra utbildning. Våra verksamheter drivs under namnen Nordic International School, Fria Läroverken, KF-utbildning och Kunskapscompaniet. Läsåret 2023/24 har vi drygt 6000 elever och cirka 750 medarbetare. The Watma Way of Working 💙 Utifrån värdeorden Tillsammans, Ambassadörskap och Kunskapsutveckling har vi skapat The Watma Way of Working som beskriver hur vi ser på vårt uppdrag och hur vi möter varandra, våra elever och andra i vår omvärld. Vi vet att en stark företagskultur är vår viktigaste framgångsfaktor och av den är vi alla en viktig del. Om rollen Rollen som VD-assistent/projektledare är avgörande för att organisera och effektivisera det dagliga arbetet och leda olika projekt tillsammans med koncernledningen och VD. Arbetsuppgifterna är varierande och omfattar administration, projektledning, representation mm. . Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Administration: Hantera e-post, mötesbokningar, protokollskrivning och ärendehantering. Möteskoordination: Administrera ledningsgruppsmöten, sammanställa och analysera material till rapporter, boka och samordna möten, resor och event. Presentationer och rapporter: Förbereda mötesunderlag och PowerPoint-presentationer. Projektledning: Leda, planera och följa upp olika aktiviteter Kommunikation: Hålla kontinuerlig kontakt med organisationen och nyckelintressenter. Problemhantering: Lösa oväntade problem och reda ut komplicerade situationer på ett effektivt och kreativt sätt. För att lyckas i rollen ser vi att du har... Relevant akademisk examen exempelvis inom ekonomi, administration eller marknadsföring. Minst 2 års erfarenhet från en liknande roll. Mycket goda kunskaper i Office-paketet (Outlook, Teams, PowerPoint, Excel). Vi lägger stor vikt vid dina formella meriter men ännu mer vid din personlighet. För att trivas i rollen så tror vi att du känner igen dig i följande: Utmärkt kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Social, samvetsgrann och prestigelös. Lätt för att bygga relationer med olika intressenter. Kan hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Är proaktiv och lösningsorienterad. Mycket god organisationsförmåga. Flexibel och förändringsbenägen, med förmåga att hantera olika typer av projekt och lösa problem kreativt. I rollen rapporterar du till Watmas VD och utgår från vårt kontor i centrala Stockholm. Vårt erbjudande ⭐ Som arbetsgivare vill vi värna om en god arbetsplats som präglas av helhetssyn, engagemang och delaktighet och där vi hjälper varandra att lyckas. Hos oss får du bland annat... · En unik möjlighet att påverka och bidra i ett företag med stort hjärta · Engagerade kollegor i en växande skolkoncern · Karriärutveckling genom Watma Academy · Friskvårdsbidrag och andra förmåner Villkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas Tillträde: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Uppvisande av utdrag ur belastningsregistret är obligatoriskt för anställning. Urvalsarbetet kommer att genomföras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt datum. Välkommen med din ansökan redan idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta: HR-chef Sara Strömgren Davidsson: [email protected] Telefon: 072-172 25 41

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons