HR- och lönekoordinator till Avonova!

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-assistent
Publicerad: 2021-01-07
Sista ansökningsdag: 2021-02-01
Stad: Stockholm
With 170 locations, 15.000 customers and close to 1.300 occupational health care professionals, Avonova is the largest private provider of occupational health services in the Nordic region. We are a group of engaged team players in the health and compliance industry. In addition, we are driven to bring innovation to occupational health through a holistic 24-hour lifestyle perspective. Since January 2019, Avonova has been proudly owned by Norvestor, one of the largest private equity firms in the Nordic region. More at: https://www.avonova.com Om rollen   I rollen som HR- och lönekoordinator ingår du i Avonovas HR-funktion och arbetar brett med HR administration samt koordinering i lönefrågor med ansvar för kontakt med outsourcad lönepart. Du samarbetar med såväl dina kollegor på HR-avdelningen som med ekonomiavdelningen. Detta är en bred och administrativ som innefattar såväl löneadministration och analys som generella HR-frågor.    I dina arbetsuppgifter ingår:   • Personaladministration i HR system • Förberedande löneadministration, underlag för lönehantering • Kvalitet- och stickprovskontroller • Ansvar för kontakt med extern löneleverantör och andra myndigheter. • Förbereda statistik och rapporter • Kontroll av löner, reseräkningar, tidrapporter • Kontroll av kollektiv- samt tjänstemannalöner • Support till chefer och anställda via telefon och mail • Medverka i projekt inom lönehantering, så som lönerevision   Vem söker vi?   I den här rollen söker vi dig som har ett intresse för såväl HR- som lönearbete och med förmåga att självständigt hantera administrativa flöden men även medverka till förbättring och effektivisering av löneprocessen. Som person är du ansvarstagande, kvalitetsmedveten och strukturerad i ditt arbete. Du har en hjälpsam och prestigelös inställning, tycker om att samarbeta med såväl kollegor internt som externa parter.   Vi ser det som krav att du har:   • Genomförd utbildning inom HR eller lön (Yrkeshögskola, separat kurs eller likvärdigt) • Tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta med löneadministration, gärna i en större organisation • Vana att arbeta i lönesystem och tidssystem • Obehindrade kunskaper i Svenska och Engelska, både tal och skrift • Goda kunskaper i Excel • Fördel om man har erfarenhet av Sympa HR   Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Anställningsform: Anställning hos vår kund. Tillsvidare, heltid Placering: Stockholm    Jag är intresserad! Hur kommer jag till nästa steg? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. 

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Dela