Arbetsbeskrivning
Vill du leda gästupplevelsen på ett av Sveriges mest anrika kusthotell?
Grand Hôtel Mölle söker nu en engagerad och trygg Receptionschef som vill vara ansiktet utåt och hjärtat i vår dagliga verksamhet.
Om tjänsten
Som Receptionschef har du det övergripande ansvaret för receptionens drift och för att skapa en varm, professionell och välkomnande atmosfär för alla våra gäster.
Du leder och utvecklar teamet i receptionen, säkerställer hög servicekvalitet och ser till att våra rutiner är effektiva och gästanpassade.
Dina arbetsuppgifter
- Leda, schemalägga och coacha receptionspersonal
- Säkerställa att gäster får en förstklassig och personlig upplevelse
- Ansvara för bokningssystem, fakturering och dagliga rutiner
- Hantera gäst relaterade uppgifter och bidra till att lösa eventuella problem snabbt och smidigt
- Nära samarbete med övriga avdelningar såsom städ, konferens och servis och kök
- Bidra till utveckling av servicekoncept och rutiner och försäljning
Vi söker dig som
- Har erfarenhet från tidigare roll som ledare inom hotellbranschen eller servicebranschen
- Är kommunikativ, initiativtagande och har en naturlig förmåga att skapa trygghet i team
- Har stort kundfokus och trivs med att överträffa gästernas förväntningar
- Är strukturerad och duktig på att arbeta med administrativa verktyg och bokningssystem
- Behärskar svenska och engelska obehindrat, danska är ett plus då vi har många danska gäster hos oss
Vi erbjuder
- En trevlig arbetsplats med den bästa utsikten i Skandinavien
- Ett engagerat team och korta beslutsvägar
- Möjlighet att påverka och utveckla receptionens arbetssätt
- Du kommer att ingå i hotellets ledningsgrupp
- En arbetsplats präglad av värme, kvalitet och tradition
Ansökan
Skicka CV och personligt brev till [email protected] senast 14/1-26 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Tillträde omgående.