Bakgrund och Uppdragsbeskrivning
Vi söker en inköpare för ett uppdrag som inköpare. Du ansvarar för hela inköpsprocessen från framtagning av förfrågningsunderlag till avtal, inkl utvärdering av anbud. Du har dialog både med interna beställare och externa leverantörer samt jobbar även med kontraktsförvaltning och i viss mån uppföljning av inköpsordrar kopplat till konsultinköp.
Din roll kommer vara att stödja projektverksamheten med deras behov av konsulttjänster. Ditt ansvar är att guida beställarna i kundens process samt säkerställa att avrop sker på ett korrekt sätt utifrån LUF, Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna, kundens styrande dokument samt ramavtal.
Arbetet utförs i nära samarbete med övriga medarbetare på inköpsenheten GIK – Inköp Konsulter, med andra inköpskollegor på avdelningen samt många delar av övriga verksamhetetn samt leverantörer.
Uppdraget kräver god kompetens och förståelse för kommunikation och relationsbyggande då inköpsrollen innebär kontaktytor inom hela verksamheten och med leverantörer. Vi lägger stor vikt i att du har ordning och reda och arbetar strukturerat. Vi förväntar oss också att du tar ett drivande ansvar för hela avropsprocessen stöttar och driver på avropsprocessen om verksamheten behöver det. Allt för ett så effektivt arbetsflöde som möjligt.
Inom detta arbetsområde arbetar vi i många olika system och det är därför av stor vikt att du är lättlärd inom system. Har lätt för att ta till dig instruktioner och förstår detaljernas vikt i det stora hela.
Arbetsuppgifter
Detta uppdrag innebär främst att avropa konsulter från våra ramavtal. Du är länken mellan beställarens behov och leverantörernas kompetens. Utifrån beställarnas behov administrerar du de avrop som initierats för att säkerställa en snabb och kvalitativ hantering enligt kundens processer och utefter LUF's föreskrifter.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
Obligatoriska krav
Meriterande
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.