Vill du bidra till att ge våra kunder bästa möjliga service och säkerställa att reservdelar och flöden alltid fungerar sömlöst? Werksta Köping söker nu en kundmottagare med ansvar för reservdelar samt öppning och stängning av anläggningen. I denna roll får du ta stort eget ansvar, arbeta i ett engagerat team och utvecklas i en bransch som hela tiden rör sig framåt. Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och har cabas-kunskaper.
Arbetsuppgifter – Kundmottagning, reservdelar och cabas till Werksta KöpingSom kundmottagare och reservdelsmedarbetare på vår skadeverkstad är din viktigaste uppgift att säkerställa högsta kundnöjdhet. Du ansvarar för att ta emot kunder, hantera deras ärenden och bidra till ett gott bemötande från första kontakt till avslutat uppdrag. Du planerar och ansvarar för öppning och stängning av anläggningen samt processerna kring beställning, mottagning och lagerhantering av reservdelar.
Ta emot och välkomna kunder på plats samt hantera och registrera kundärenden
Svara på frågor, bokningar och hålla löpande kontakt med kunder via telefon och mail
Beställa, ta emot och administrera reservdelar samt hålla ordning på lagret
Använda cabas för skadeberäkning och dokumentation enligt verkstadens rutiner
Planera arbetsordrar och säkerställa att rätt reservdelar finns på plats inför reparation
Ansvara för öppning och stängning av anläggningen enligt fastställda rutiner
Samarbeta med tekniker, skadehandläggare och övriga teamet för att säkerställa effektiva kundflöden
För att lyckas i rollen ser vi att du trivs med att arbeta i en kundorienterad miljö och att du är ordningsam samt har god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du är van vid att hantera administration, har kunskaper i cabas och tycker om varierade arbetsuppgifter.
Erfarenhet av kundmottagning och/eller reservdelsadministration i verkstad eller liknande miljö
Goda kunskaper i cabas och gärna erfarenhet av skadeberäkning
God känsla för service, struktur och noggrannhet
Goda IT-kunskaper och administrativ förmåga
Förmåga att prioritera, arbeta lösningsfokuserat samt hantera tidspress
Behärskar svenska flytande i tal och skrift
B-körkort är ett krav
Ett tryggt arbete i en framåtblickande bilverkstad med hög yrkesstolthet
Professionella och hjälpsamma kollegor samt en inkluderande arbetsmiljö
Gedigen introduktion och fortlöpande kompetensutveckling inom skadehantering och reservdel
Kollektivavtal, marknadsmässig lön och attraktiva personalförmåner
Möjlighet till utveckling och ökat ansvar – både inom rollen och på sikt inom Werksta-koncernen
Kvalitet: Vi levererar förstklassig service, hög leveransprecision och sätter alltid kundens behov främst.
Respekt: Vi ser olikheter som en styrka och bemöter alla kollegor och kunder rättvist och inkluderande.
Samarbete: Tillsammans når vi gemensamma mål och bidrar till ständig förbättring.
Ansök som kundmottagare reservdelar till Werksta Köping redan idag
Vill du vara en nyckelperson i vår skadeverkstad och bidra till bästa kundupplevelsen från första kontakt till färdig leverans? Skicka in din ansökan redan nu – vi hanterar ansökningarna löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulf Edström 0722-053 008. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!