Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Verksamhetsutvecklare
Skicka ansökan 32 dagar kvar
IT-support Verksamhetsutvecklare Verksamhetsanalytiker
32 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om jobbet Avdelningen Fordonsinformation har en central roll inom Transportstyrelsen och utgör ett viktigt stöd såväl strategiskt som operativt för all verksamhet. Vi försörjer stora delar av samhället med nödvändig information inom vägtrafikområdet. Vi ansvarar för bland annat hanteringen av skatter och avgifter inom vägtrafikområdet, vägtrafikregistret, besiktning och informationsförsörjning. Vårt arbete förändras kontinuerligt utifrån utvecklingen inom både teknik och samhälle. Du kommer att komma in i en mycket spännande tid då myndigheten initierat flera större program och uppdrag. Du kommer bland annat vara delaktig i en omfattande modernisering av vägtrafikregistret. I denna resa strävar vi tillsammans efter att, med kunden i centrum, bidra till ett enkelt fordonsägande för våra medborgare, företag och internationella besökare. Du kommer att arbeta på enhet VTR. Enheten består av fyra sektioner och det är sektion beslutsystem skatter och avgifter som är i behov av nya verksamhetsutvecklare. Här kommer du arbeta nära produktägare, verksamhetsutvecklare och systemförvaltare. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och möjlighet till lediga klämdagar. Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen Du kommer att ansvara för värdeflöden i nära samarbete med it, genomföra verksamhetsanalyser samt identifiera utvecklingsbehov strategiskt leda utvecklingen genom att förbättra och förvalta avdelningens huvudprocesser driva utvecklingsarbetet framåt genom att exempelvis leda workshops och tvärfunktionella team i nära samarbete med andra inom myndigheten identifiera och föreslå möjligheter för effektivisering, till exempel genom digitalisering och automatisering av verksamheten arbeta proaktivt genom att utföra framtidsanalyser, omvärldsbevaka och föra dialog med interna och externa intressenter stödja linjearbete och uppdrag med processmodeller, analyser samt behovs- och beslutsunderlag. Du måste ha akademisk examen eller motsvarande utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdigt erfarenhet av att leda och driva förstudier, workshops eller projekt erfarenhet av att arbeta målinriktat och följa upp resultat erfarenhet av att skriva analyser, beslutsunderlag samt rapporter god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du också har erfarenhet av förändringsledning aktuell erfarenhet av att dokumentera och strukturera processer, begrepp, regler och informationsmodeller som rör verksamhetsutveckling erfarenhet av att jobba kunddrivet genom agila arbetssätt erfarenhet av verksamhetsutveckling med kopplingar till it-stöd arbetat inom en offentlig verksamhet med erfarenhet av att hantera remisser och lagtexter arbetat med Sparx Enterprise Architect, Visual studio eller liknande verktyg. Vi vill att du är driven och arbetar med ett tydligt fokus på mål och resultat, planerar och prioriterar utifrån vad som ska uppnås och ändrar riktning när målen ändras är lugn och trygg i dig själv, har ett prestigelöst och inkluderande förhållningssätt i samarbetet med andra samt delar med dig av dina kunskaper är kreativ, tänker i nya banor och är lösningsorienterad är självgående och tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer framåt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro, Borlänge, Arjeplog eller Visby. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vid frågor är du välkommen att kontakta Jenny Tengelin, 010-495 34 53,  [email protected]. ST, Cecilia Yttergren och Saco-S, Peter Backe nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-12163. Vi behöver din ansökan senast den 5 januari 2026. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas.  Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning Fordonsinformation Avdelning Fordonsinformation består av sex enheter: Staben, VTR, Uppbörd, Gemensamma funktioner, Utredning och Kundtjänst. Vi är cirka 440 medarbetare och finns i Örebro, Borlänge, Arjeplog och Visby. Vi arbetar med att ta in skatter och avgifter samt ansvarar för fordonsregistrering. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-02
Antal platser 1