Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administratör inom Logistik
Skicka ansökan 167 dagar kvar
Koordinator Administratör Ekonomiassistent Redovisningskonsult
167 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en erfaren och noggrann administratör till ett längre konsultuppdrag hos en offentlig aktör inom samhällsviktig infrastruktur. Du kommer att stötta en logistikgrupp med bred administration, orderhantering samt ekonomiska flöden. Uppdraget passar dig som trivs i en händelserik miljö, är serviceinriktad och har hög systemvana.Din roll

Som administratör inom logistik blir du en viktig del av teamet och ansvarar för att säkerställa att lager- och orderflöden fungerar smidigt. Rollen är både administrativ och operativ, med inslag av kundkontakt och stöd till interna funktioner. Uppdraget innebär att arbeta nära lagerpersonal, förvaltare och interna beställare.

Ditt ansvar

I uppdraget ingår bland annat att:

  • Hantera order in och ut i logistikflödet.

  • Genomföra ekonomiska transaktioner, fakturering och lagerförflyttningar i Agresso eller liknande system.

  • Ta emot leveranser, besökare och se till att de kommer rätt.

  • Vid behov ta emot förvaltare och stötta med frågor kring reservdelar och material.

  • Stötta vid årlig inventering – både digitalt och fysiskt.

  • Utföra löpande administrativa arbetsuppgifter såsom beställning av kontorsmaterial.

  • Bidra till ordning, struktur och smidiga rutiner i lageradministrationen.

Uppdraget kräver egen mobiltelefon. Dator tillhandahålls på plats av kund.

Kvalifikationer (Obligatoriska krav)

För att vara aktuell för uppdraget måste du uppfylla samtliga krav nedan:

  • Minst 5 års erfarenhet av administrativt arbete, t.ex. som administratör, koordinator eller ekonomiassistent.

  • Minst 5 års erfarenhet av Office-paketet (Word, Excel, PowerPoint, OneNote), inklusive vana vid pivottabeller och diagram i Excel.

  • Minst 3 års erfarenhet av att ta fram och vidmakthålla avtal.

  • Minst 3 års erfarenhet av Agresso eller liknande ekonomisystem.

Meriterande erfarenheter

Följande erfarenheter ger extra poäng:

  • Truckkort

  • YH-utbildning eller motsvarande utbildning inom administration eller ekonomi

Placering

Uppdraget utförs på kundens lagerenhet i södra Stockholm (exakt adress anges vid intervjusteg). Arbete sker huvudsakligen på plats.

Tidplan och omfattning
  • Start: 23 februari 2026

  • Slut: 26 februari 2027

  • Omfattning: 39 timmar per vecka

  • Förlängningsoption: Möjlighet till förlängning upp till 1 år

Efter 12 månader erbjuds kandidaten möjlighet till fast anställning hos oss.

Varför ska du söka?

Detta är en unik chans att kliva in i en stabil och viktig organisation där du får en bred och engagerande roll. Om du vill arbeta nära verksamheten, utvecklas inom logistikadministration och vara del av ett stöttande team – då är detta uppdraget för dig. Vi ser fram emot din ansökan och att få välkomna dig till vårt konsultteam!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-01
Antal platser 1

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Koordinator Rekryterare Rekryteringskoordinator Customer Success Manager Talent Acquisition Assistant Talent Experience Coordinator Talent Acquisition Coordinator
21 nov