Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Sekreterare med språkkunskaper
Skicka ansökan 24 dagar kvar
Sekreterare Administratör Administrativ assistent
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

About Us

We are a legal services firm providing support to both individuals and businesses in various areas of law. As we are now receiving an increasing number of clients from other EU countries, we are looking to strengthen our team with a secretary who can communicate professionally in several languages.

Job Responsibilities

Your main duties will include:

  • greeting and assisting clients and visitors

  • handling telephone and email communication

  • scheduling appointments and managing administrative tasks

  • supporting our lawyers with day-to-day office administration

  • managing documents and providing simple translations when needed

Requirements

To meet the needs of our international clients, you must have:

  • excellent knowledge of German

  • excellent knowledge of Arabic

  • good knowledge of English

  • solid computer skills

  • strong written and verbal communication skills

  • good administrative skills and attention to detail

These language skills are essential, as a significant portion of our clients come from German-speaking and Arabic-speaking EU countries.

Merits (Optional but Preferable)

  • previous experience as a secretary or administrative assistant

  • experience working in a legal environment

  • additional language skills

  • experience in client service roles

Personal Qualities

We are looking for someone who is:

  • service-minded

  • organised

  • able to work under pressure

  • responsible

  • a good team player

We Offer

  • a stable and professional working environment

  • opportunities for development within administration and legal services

  • a varied role with daily international contact

Application

Please submit your CV and a short cover letter.

Om oss

Vi är en juristverksamhet som hjälper privatpersoner och företag inom flera rättsområden. Vi har på senare tid fått allt fler klienter från andra EU-länder, vilket gör att vi nu behöver förstärka vårt team med en sekreterare som kan kommunicera effektivt på flera språk.

Arbetsuppgifter

Som sekreterare hos oss kommer du bland annat att:

  • ta emot klienter och besökare

  • sköta telefon- och mejlkommunikation

  • boka möten och administrera ärenden

  • bistå jurister med administrativa uppgifter

  • hantera dokument och enklare översättning när det behövs

Kravprofil

För att kunna ge professionellt stöd till våra klienter behöver du:

  • mycket goda kunskaper i tyska

  • mycket goda kunskaper i arabiska

  • goda kunskaper i engelska

  • god datorvana

  • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

  • god administrativ förmåga och noggrannhet

Språkkunskaperna är ett nödvändigt krav eftersom en betydande del av våra klienter kommer från tyskspråkiga och arabiskspråkiga EU-länder.

Meriterande

  • erfarenhet av arbete som sekreterare eller administratör

  • erfarenhet från juridisk verksamhet

  • fler språkkunskaper

  • vana vid kundkontakt

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är:

  • serviceinriktad

  • strukturerad

  • stresstålig

  • ansvarstagande

  • bra på att samarbeta

Vi erbjuder

  • en trygg och professionell arbetsmiljö

  • möjlighet att utvecklas inom administration och juridik

  • ett arbete med stor variation och daglig internationell kontakt

Ansökan

Välkommen med din ansökan bestående av CV och ett kort personligt brev.


Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-11-28
Antal platser 1
Hemsida Länk