Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Process Specialist
Skicka ansökan 82 dagar kvar
Support Problem manager Förändringsledare Knowledge Manager Process Specialist
82 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Linköping söker vi en engagerad och strukturerad medarbetare till deras team inom Operation Support Management. Teamet består av åtta personer och du blir en central del i arbetet med att äga och vidareutveckla en av kundens procedurer – med ansvar för dokumentation, efterlevnad och kontinuerlig förbättring.

Du driver förbättringsarbetet framåt, följer upp procedurefterlevnad, utbildar Group IT och fungerar som en nyckelperson i den operativa styrningen av processerna. Rollen kräver både hög samarbetsförmåga och förmågan att arbeta självständigt.

Arbetstiden är förlagd till helgfria vardagar mellan 07.00–18.00, samt beredskap 24/7 enligt schema. Resor inom Sverige kan komma att förekomma.

Krav på svenskt medborgarskap EJ säkerhetsklassning.

Som konsult på Eccera får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Dina arbetsuppgifter

  • Utveckla, dokumentera och förbättra den procedur du ansvarar för
  • Skapa utbildningsmaterial och genomföra utbildningar
  • Uppföljning av procedurefterlevnad
  • Ta fram rapporter och dashboards
  • Leveransuppföljning
  • Ärendeanalyser och trendrapportering
  • Hantera eskaleringar
  • Major Incident Management
  • Delta i beredskap 24/7
  • Koordinera och hantera incidenter
  • Medverka vid revisioner och riskanalyser
  • Dokumentation av processer och rutiner
  • Moderera möten och driva forum

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har:

  • Kunskap och erfarenhet av IT Service Management-processer (t.ex. Incident, Service Request, Change, Problem)
  • Mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga
  • Förmåga att koordinera och driva förbättringsarbete
  • Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande erfarenheter

  • Erfarenhet av ServiceNow
  • Kunskap i JIRA och Confluence
  • Tidigare roller såsom Major Incident Manager, Change Manager, Problem Manager, Knowledge Manager eller liknande
  • Erfarenhet av agilt arbetssätt
  • Minst 2 år inom Servicedesk
  • Projektledningserfarenhet
  • ITIL Foundation v3 eller v4


Vad vi erbjuder
På Eccera får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-11-26
Antal platser 1
Hemsida Länk