Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administratör till barn och familj
Skicka ansökan 10 dagar kvar
Socionom Administratör Socialadministratör
10 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Nu har du chansen att bli en av oss! Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg. Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap. Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre! Läs om Ronneby kommun via https://bit.ly/ArbetapåRonnebykommun Vill du ha ett administrativt jobb där du gör konkret skillnad för barn, unga och familjer – utan att själv vara socionom?  Barn och familjeenheten  består av 25 medarbetare som arbetar med barn och ungdomar i åldern 0-21 år samt deras föräldrar. Enheten leds av enhetschef med stöd av två teamledare och är indelad i mottagningsgrupp, utredningsgrupp, placeringsgrupp samt familjehemsgrupp.  Till enheten hör även en administratör som är ett viktigt stöd i det administrativa arbetet. Vår nuvarande administratör går vidare till nya utmaningar efter nio år hos oss, och nu söker vi dig som vill ta över stafettpinnen. ARBETSUPPGIFTER I den här rollen är du ett centralt administrativt stöd till våra socialsekreterare och övriga medarbetare. Genom ditt arbete möjliggör du att socialsekreterarna kan lägga mer tid på möten och kontakt med barn, unga och föräldrar. Dina arbetsuppgifter kommer i många delar att likna det som brukar benämnas socialadministratör och innebär bland annat att du: • Stöttar socialsekreterare med administration i ärenden, till exempel att aktualisera anmälningar, ta fram tidigare kännedom och bjuda in medborgare till möten. • Är behjälplig med administrativa uppgifter som att begära in olika handlingar, hantera och göra beräkningar utifrån ekonomiskt underlag samt viss journalföring. • Ansvarar för att begära in och kommunicera ut handlingar till interna och externa samverkanspartners samt till medborgare. • Är superanvändare i vårt verksamhetssystem LifeCare och stöttar socialsekreterare i registrering av beslut och andra moment i systemet. • Underhåller och uppdaterar verksamhetens dokument så som rutiner och mallar. • Hanterar personakter, bokar tider och möten, kallar till SIP-möten och dokumenterar vid dessa möten. • Ser till att frånvarande medarbetares post, kalender, telefon och e-post bevakas vid behov. • Utför övriga administrativa uppgifter utifrån de behov som uppstår i verksamheten. Du blir en nyckelperson i att skapa struktur, kvalitet och rättssäker hantering i våra ärenden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har en eftergymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. • Har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom socialtjänst, annan kommunal verksamhet eller liknande myndighetsutövning. • Har kunskap om socialtjänstlagen och annan relevant lagstiftning. • Kommunicerar väl på svenska i både tal och skrift. • Är trygg i att arbeta digitalt och van att navigera i olika system. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystemet LifeCare. Som person är du: • Trygg och stabil. • Lösningsfokuserad och har en positiv inställning, du vill vara en del av lösningen. • Självständig och har lätt för att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett flexibelt och effektivt sätt. • Helhetsorienterad du ser till hela verksamhetens bästa och driver gärna förbättringar framåt. • Serviceinriktad och ser var det behövs stöd, och kliver in där det gör skillnad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder: • Ett meningsfullt arbete där du indirekt gör skillnad för barn, unga och familjer. • Ett nära samarbete med engagerade kollegor och chefer. • Möjlighet att bidra i arbetet med att utveckla rutiner, arbetssätt och digitala processer. ÖVRIGT Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas. Ronneby kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ber vi dig ansöka via ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Ronneby kommun är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-11-24
Antal platser 1

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Koordinator Rekryterare Rekryteringskoordinator Customer Success Manager Talent Acquisition Assistant Talent Experience Coordinator Talent Acquisition Coordinator
21 nov