Om tjänsten
För konsultuppdrag till hos Kraftringen söker vi nu en erfaren ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra, Unit4 och Agresso! Uppdraget är med start den 5 maj och avslut den 31 oktober 2025 – med möjlighet till förlängning månadsvis efter detta. Uppdraget omfattar arbete inom leverantörsreskontra för Kraftringen-koncernens fem bolag och erbjuder ett flexibelt upplägg med möjlighet till distansarbete 3 dagar i veckan. Låter detta so något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer kommer att hållas löpande.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som ekonomiassistent kommer du att ansvara för:
- Hantering av leverantörsfakturor via Unit4/Agresso
- Avstämning mot inköpsordrar
- Momsbedömning av fakturor
- Intern och extern kommunikation vid fakturafrågor
- Säkerställande av korrekt och uppdaterad reskontra
- Deltagande i månadsbokslut och kontostämningar
- Stöd vid analyser och ekonomisk rapportering
Vem är du?
Skall-krav:
För att vara aktuell för rollen ska du ha:
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra.
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Unit4 / Agresso.
- Arbetat i större organisationer (200+ medarbetare) med omfattande fakturaflöden (30 000+ leverantörsfakturor per år).
- God vana vid att hantera och utveckla automatiserade ekonomiska flöden.
- Hög IT- och digitaliseringsmognad.
Bör-krav:
Det är meriterande om du även har:
- Erfarenhet av att utveckla och effektivisera administrativa processer.
. Tidigare arbetat i organisationer som tillämpar inköpsorder och ordermatchning.