I denna juniora position söker vi dig som har tidigare erfarenhet från en IT-ServiceDesk och vill komma in på ett stort företag här i Stockholm. Här kommer du arbeta i 1st line och hjälpa kollegor med alla möjliga IT-problem.
Om tjänstenVår kund är ett stort byggbolag i Sverige med sitt huvudkontor här i Stockholm från vilket man sköter all IT och framförallt Servicedesken. I den här rollen kommer du jobba i första linjen med att ta emot ärenden från kollegor kopplat till både hårdvara och mjukvara över mail, telefon och på plats. Du ersätter en person som jobbar där idag och som har lite extra ansvar för beställningar av hårdvara, så det ansvarsområdet kommer du få ärva.
Arbetstiderna i rollen är 07:00-16:00.
Du erbjuds
I denna tjänst kommer du att arbeta med IT-support inom områden som infrastruktur, klienter, applikationer, säkerhet, arbetsplatser, skrivare och mötesrum/konferensrum. Du kommer att hantera tilldelade ärenden, inklusive felsökning och dokumentation av dessa. Vid behov kommer du att överlämna eller fördela ärenden till andra grupperingar för fortsatt felsökning och lösning.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.