Administratör till medborgarkontoret
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Administratör
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till förstklassig service? Få människor att le? Då kan det här vara tjänsten för dig! Medborgarkontoret är kommunens ansikte utåt. Vårt uppdrag är att med tillgänglighet och service möta och bemöta våra medborgare, besökare och näringsidkare på ett engagerat och professionellt sätt. Ambitionen är att våra kunder ska få svar direkt på frågor eller få vägledning utan dröjsmål till dit ärendet hör hemma. Med anledning av en kommande föräldraledighet söker vi dig som vill ha ett spännande, utvecklande och variationsrikt arbete som administratör till vårt glada gäng! ARBETSUPPGIFTER I rollen som administratör utgår din arbetsplats från stadshuset i centrala Mariestad. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär hantering av leverantörsfakturor, fakturering till interna och externa kunder samt inventering. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Du kommer att vara i daglig kontakt med människor via besök, telefon, e-post och andra digitala kanaler där du kommer att ge råd, agera problemlösande och se till att mottagaren får en positiv upplevelse av sin kontakt med kommunen. Tjänsten innebär ett längre vikariat tom augusti 2026 med möjlighet till fortsatt arbete. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom område som vi bedömer lämpligt utifrån arbetsuppgifterna eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren finner relevant.  Du ska ha erfarenhet, förståelse och känsla för service och det goda kundmötet vilket innebär att du är en god lyssnare, uppskattar högt tempo och har förmågan att prioritera. Du har en hög grad av digital mognad, lätt för informationssökning och att ta till dig av och vidareförmedla information. Vi ser gärna att du har viss ekonomisk förståelse samt är lösningsorienterad. Du har goda kunskaper att uttrycka dig väl i svenska och engelska, i både i tal och i skrift. Det är meriterande om du behärskar fler språk än svenska och engelska. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-03-25
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Sommarjobb Säljare Uthyrare Bilansvarig Biluthyrare Administratör Servicerådgivare Uthyrningsansvarig Kundtjänstmedarbetare
18 mars
Inköpare Inköpschef Upphandlare Inköpsledare Anbudsledare Projektledare Administratör Processansvarig Anbudsspecialist Affärsprojektledare Leveransprojektledare
Igår
Administratör Produktionsadministratör