På SBC förstår vi att ett hem är mycket mer än fyra väggar. Det är en plats där liv byggs, minnen skapas och drömmar uppfylls. Det är därför vi strävar efter att vara ledande inom vår bransch – att tillhandahålla säkra och trygga hem för människor.
Det är våra kunniga medarbetare som är drivkraften bakom vår framgång. Vi strävar efter att skapa en gemenskap av människor som delar värderingar om samverkan och kundservice.
Så om du letar efter ett jobb där du kan sätta dina kunskaper i arbete – Välkommen hem!
Ditt jobb och ansvar
Den här rollen är ett föräldravikariat på cirka 12 månader, med start i maj eller enligt överenskommelse. Som Kundansvarig Ekonomisk Förvaltare på SBC arbetar du med ett gediget kundfokus och är en del av vårt expertteam. I rollen får du ett stort ansvar med en egen kundportfölj av SBC kunder. Du vägleder och hjälper våra kunder i olika slags fastighetsekonomiska frågor genom rådgivning och analyser. Du har god kunskap och förmåga att vara en trygg punkt i kundernas vardag och du strävar alltid efter att ge en utmärkt kundupplevelse.
Du kommer att arbeta brett inom fastighetsekonomi med frågor inom löpande redovisning, lån och budgetering. Detta kombinerar du med att ha en väldigt kundnära roll och alltid strävar efter att erbjuda en utmärkt kundservice. I arbetet ingår omförhandlingar av avtal samt utbildning till styrelser inom bostadsrättslagar, våra digitala verktyg och ekonomi samt sitta ordförande vid föreningsstämmor.
Huvudsakliga arbetsuppgifterVi ser att du har ekonomisk bakgrund, både i arbetslivserfarenhet och akademisk. Du innehar en god pedagogisk och kommunikativ förmåga som du kombinerar med din ekonomiska expertis. Du har erfarenhet av att arbeta med delar som löpande redovisning, bokslut, årsredovisningar och budgetarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen, men inget krav. Vi tror att du ser dig själv som en organiserad och analytisk person, som är social och har en stark förmåga att skapa och bygga goda kundrelationer. Meriterande: Jobbat med BRF-ekonomi och/eller kombinerad roll med både redovisning och kundansvar.
Fakta kring tjänstenVi arbetar löpande med våra rekryteringsprocesser. Detta betyder att vi går igenom ansökningarna från att de kommer in. Kommande steg i processen om du går vidare består av intervjuer, tester, bakgrundskontroll* samt referenstagning.
* Slutkandidater kommer efter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll.
_____________________________________________
Om oss
SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB är landets största oberoende företag av förvaltningstjänster för bostadsrätter. Bolaget grundades 1921 och är idag en helhetsleverantör som erbjuder expertis för bostadsrättsföreningar: ekonomisk och teknisk förvaltning, energirådgivning, projektledning av ombyggnation och renoveringar samt juridisk rådgivning. SBC tar varje år fram branschkompassen Sveriges Bostadsrättrapport och är en aktiv röst i media. SBC, som är en del av den internationella Odevogruppen har idag 4 600 kunder, 450 anställda och omsatte 640 mkr år 2024.