Är du en problemlösare med engagemang för kvalitet och kundnöjdhet?
Vi söker en Customer Support Engineer till vår kund i Göteborg, en ledande underleverantör inom fordonsindustrin. I rollen kommer du att vara en viktig länk för att säkerställa kundnöjdhet och kvalitetsupplevelse. Om du har erfarenhet inom fordonsindustrin, är en kommunikatör ut i fingerspetsarna och trivs i en dynamisk arbetsmiljö där du kan göra verklig skillnad, då har vi den rätta rollen för dig.
Ser du fördelarna med att få variation och erfarenhet från olika kunder och branscher men att utvecklas med en och samma arbetsgivare? Som medarbetare på ESSIQ får du det bästa av två världar.
ROLLBESKRIVNING
Som Customer Support Engineer arbetar du med att ge både interna och externa kunder stöd inom kvalitetsrelaterade frågor. Du kommer att vara en viktig kontaktperson för att hantera och lösa kvalitetsproblem snabbt och effektivt, samt arbeta förebyggande för att undvika framtida kvalitetsavvikelser. Ditt arbete innebär att säkerställa att både interna och externa kvalitetskrav följs, samt att alla processer och produkter håller högsta möjliga kvalitet.
Du kommer att samla in och analysera problem, ta snabba åtgärder för att lösa dem och säkerställa att de inte leder till produktionsstopp. Rollen innebär också att du rapporterar och följer upp kvalitetsfrågor, samt stödjer förbättringsarbete för att optimera både produkter och processer.
KVALIFIKATIONER Vi letar inte efter anställda, vi letar efter medarbetare – efter ESSIQ:are! Nedanstående är de grundläggande kvalifikationerna för tjänsten, men vi kommer även lägga stor vikt vid din personlighet.
Grundläggande kvalifikationer
Personlighet och engagemang
OM TJÄNSTEN
OM ESSIQ
ESSIQ är teknikkonsultföretaget där allt börjar med dig. Med fokus på individen, flexibla lösningar och en modern lönepolicy attraherar vi de skarpaste, mest professionella och engagerade personerna i branschen. Med denna vision grundades ESSIQ år 2005, och sedan dess har vi utvecklats till ett framgångsrikt företag med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi består idag av över 250 medarbetare med olika bakgrund, personlighet och nationalitet.
Vi har över 80 aktiva kunder i spännande branscher – allt från de stora aktörerna till de små innovationsföretagen. ESSIQ:s medarbetare arbetar med användarcentrerad tjänste- och produktutveckling inom följande områden: UX & Service Design, Connected & Embedded Systems, IT & Cloud Services, Green Technology & Electromobility, Test & Quality Engineering, Agile Management, Mechanical Engineering samt Simulation & Visualization. Kompetensen levereras på plats hos uppdragsgivaren, inhouse eller i satellit.
ANSÖKAN Vi använder oss av rekryteringsverktyget Teamtailor.
Vi hanterar ansökningarna löpande, men senast ansökningsdag är den 31/3 2025.
KONTAKT Frågor om tjänsten? Kontakta: Olivia Lydén, [email protected]
Vill du veta mer om ESSIQ? Besök http://essiq.se och följ oss på våra sociala medier!