Arbetsbeskrivning

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Verksamhet bygg ligger inom avdelning drift och underhåll. Dess enheter ansvarar för planering, genomförande och uppföljning av tillsyn, skötsel och reparationer inom fastighetsdrift kopplat till byggnad. I uppdraget ingår också beställningar från kund och underhåll/investeringsuppdrag. Verksamheten ansvarar för årliga driftronder inklusive SBA i egna fastigheter och hanterar mindre skador. Nu söker vi en Koordinator för ett vikariat på 6 månader. Rollen består av både koordinerande och administrativa uppgifter. Det är en bred roll där du rör dig mellan olika nivåer i organisationen och är den naturliga länken däremellan. Du koordinerar projekt och aktiviteter genom att förbereda underlag och presentationer till möten, är behjälplig med mötesbokningar, skapar rapporter eller andra typer av dokument, följer upp deadlines och åtgärdsplaner och kommunicerar kring aktiviteter och beslut. Ibland ansvarar du självständigt för att organisera gemensamma aktiviteter, som exempelvis utbildningsinsatser och interna evenemang. Dina administrativa arbetsuppgifter innebär att du rör dig mellan många olika system och består av: * Ansvar för uppföljning av avtal * Administrativt stöd till chefer i form av planering, prioritering och genomförande av administrativa uppdrag. * I viss mån analys av nyckeltal och ekonomi, för att stödja i verksamhetsuppföljning- och utveckling. KVALIFIKATIONER För att vara framgångsrik i denna roll har du en högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, statsvetenskap eller ekonomi. Du behöver tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och det är meriterande om du har erfarenhet inom drift och underhåll av fastigheter samt om du tidigare har arbetat i en politiskt styrd organisation. Du behöver vara van vid att använda IT-verktyg i ditt arbete, som exempelvis Xpand, Pythagoras, Office-paketet, Proceedo och Antura. Det är viktigt att du har en helhetssyn för att förstå de förutsättningar och behov som finns på organisationens olika nivåer. Du kan anpassa din kommunikation utifrån ditt budskap och vem du pratar med. Vi ser även att du som person är strukturerad för att relativt självständigt kunna hantera många olika uppgifter och deadlines parallellt. För att trivas med rollen behöver du även ha en förmåga att vara flexibel. Vad får du i denna roll? * Varierande arbetsuppgifter med stor möjlighet att göra skillnad i organisationen. * Ett nära samarbete med enhetschefen och en arbetsplats där vi värdesätter samarbete och utveckling. * Möjlighet att påverka och förbättra administrativa processer i en dynamisk organisation. Våra förmåner som arbetsgivare: * Flextid och möjlighet att jobba på distans (utifrån avdelningens bestämmelser och rollens förutsättningar). Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. * Stort fokus på kompetensutveckling * Goda semestervillkor och möjlighet till semesterväxling * En arbetsgivare med starka etiska standarder och fokus på inkludering och mångfald * Friskvårdsbidrag * Cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden * Kollektivavtal med tillhörande tjänstepension och försäkringar ÖVRIGT Som sökande till denna tjänst kommer du i ansökningsförfarandet att få svara på ett antal frågor om din kompetens inom efterfrågat område. Vi kommer att utgå från dessa i vårt urval och kommer därmed inte begära in något personligt brev i denna process. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-01-09
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Administratör Kundadministratör Affärsadministratör Offentlig upphandlare
23 dec
Samordnare Controller It-controller Trafikutredare Projektcontroller Trafikkoordinator Avdelningscontroller
13 dec
Handläggare Administratör Kundhandläggare IT-administratör Webbadministratör Kundadministratör
13 dec
Upphandlare Koordinator Upphandlingskonsult Upphandlingsansvarig Upphandlingssamordnare
23 dec