Arbetsbeskrivning
Kundtjänst till e-handelsbolag
iPiccolo AB står inför satsningar på flera nya områden, i vår kundtjänst har du en viktig roll att serva kunderna på bästa sätt. Som kundtjänst hos oss ingår du i ett trevligt team. Vi söker nu en kollega som kan ge support till den svenska marknaden och som har ett långsiktigt intresse av att arbeta i en serviceinriktad roll.
Uppdraget
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du främst att arbeta med att besvara inkommande kundärenden. Våra ärenden kommer in via telefon, chatt, e-post, webformulär och facebook. Kundärenden hanteras bland annat i ärendehanteringssystemet Customer First.
Ditt fokus kommer att ligga på att ge förstklassig service och besvara frågor kring order, leveranser, produkter, reklamationer och betalningar. Vi arbetar med kontinuerlig uppföljning på våra kunders upplevelse för att utveckla oss i kundtjänsten.
I tjänsten ingår även att emellanåt vara behjälplig, på andra avdelningar. Arbetsuppgifter som kan vara aktuella är bemanna receptionen, packning och returhantering.
Kvalifikationer
Rollen passar dig som gillar att ge fantastisk service, personligen samt med dator och telefon som verktyg. Du kan använda svenska och finska i tal och skrift. Du har lätt att hantera flera system och telefon parallellt. Erfarenhet eller kunskap om ljuskällor är av stort intresse för oss.
Språknivån och trevlig tonalitet i kundbemötandet är viktigt för oss och det kommer att genomföras arbetsprov på svenska under rekryteringsprocessen.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du som person är serviceinriktad, kommunikativ och kan hantera olika uppgifter simultant. Rätt person för tjänsten uppskattar variationen av ärenden, tar ansvar för sina uppgifter och är en lagspelare som bidrar i gruppen.
Tjänsten är ett vikariat som kan bli tillsvidareanställning på iPiccolos huvudkontor i Uppsala.
Vi gör löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om iPiccolo AB:
iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial, 3D-skrivare, ljuskällor och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB elva olika varumärken inom e-handel bland annat även Dammsugarpåsar.nu och Lysman.com.
Företaget omsatte ca 600 miljoner kronor år 2023 och har 110 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala.
iPiccolo AB har via medlemskap i Svensk Handel kollektivavtal med Unionen.
iPiccolo AB erbjuder alla medarbetare:
Friskvårdsbidrag 3.500 kr. per år
Friskvårdstimme varje vecka
Personalrabatt på vårt sortiment
Flexibla arbetstider
Föräldralön
Tjänstepension (allmänna pensionsförmåner enligt gällande lag)
Avtal med Falck Företagshälsovård (ex. influensavaccinering)
Terminalglasögon kostnadsfritt samt rabatterade glasögonbågar hos Synoptik
Uppdragsgivare: iPiccolo AB
Ort: Uppsala
Omfattning: Heltid vikariat med start omgående
Arbetstider : 7:30-16:30 lunch 12-13