Arbetsbeskrivning
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:Brinner du för att ge kunder bästa möjliga service och söker du en ny, spännande utmaning? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Just nu söker Sodajo Consulting en kundservicemedarbetare till en spännande global aktör i Göteborg!
Information om tjänsten
Vår kund är en ledande aktör inom tillverkningsindustrin och söker nu nästa stjärna till sitt team! Tjänsten är inledande ett konsultuppdrag genom Sodajo Consulting, med möjlighet till överrekrytering till vår kund. Målsättningen är att om samarbetet faller väl ut och båda parter är nöjda, kan du på sikt erbjudas en anställning direkt dem.
Du kommer att ingå i ett kundserviceteam som i sig är en nyckelspelare inom organisationen. Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta med orderhantering, reklamations- och returärenden samt transport- och godsförfrågningar. I din roll kan du också komma att besvara frågor om fakturor, produkter, tjänster och priser. Du följer dina projekt med ansvarstagande och prestigelös inställning, i nära samarbete med dina närmsta kollegor men även gentemot övriga avdelningar inom organisationen.
Du erbjuds
Ett varierande och stimulerande arbete där du får möjlighet att påverka och utveckla arbetsinnehållet
Ett välkomnande och engagerat team där samarbete och lärande uppmuntras
Stöd i din personliga och professionella utveckling inom kundservice
Möjlighet att arbeta i en dynamisk och internationell miljö
Arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att vara en central del av ett team som ansvarar för att upprätthålla och förbättra kundservicen. Du kommer att arbeta med orderhantering, där du säkerställer att varje kundorder hanteras effektivt och korrekt. För att upprätthålla hög kundnöjdhet kommer du att följa upp och bevaka leveranser, samtidigt som du hanterar reklamations- och returärenden med hög precision och kundfokus. Vid behov kommer du också att svara på frågor om produkter, tjänster och priser, vilket kräver en god förståelse för både företaget och kundernas behov.
Du kommer även att samarbeta nära med andra avdelningar för att se till att kundernas ärenden hanteras snabbt och professionellt, samtidigt som du arbetar med interna system för att följa upp och dokumentera varje ärende noggrant.
Kompetenskrav
Har erfarenhet av kundservice, gärna med erfarenhet av produkt- och orderhantering i en liknande roll
Är en stark kommunikatör med mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Har god datorvana och är bekväm med MS Office
Meriterande är erfarenhet av Microsoft Dynamics 365, samt att du har kunskaper i något av de nordiska språken, men det är inget krav för tjänsten.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är en strukturerad och lösningsorienterad person som drivs av att samarbeta och bygga relationer, både internt och externt. Du är flexibel och kan hantera varierande arbetsuppgifter och arbetsflöden, samtidigt som du alltid sätter kunden i fokus. Du trivs med att arbeta effektivt under tidspress och kan snabbt anpassa dig till nya situationer!
START: Februari 2025
OMFATTNING: Heltid, 80-100%
STAD: Mölndal
URVAL: Sker löpande
Kontakt
Är du den vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Sofie Jonsson
[email protected]
076 146 45 34