Arbetsbeskrivning
På Kooperativet Olja gör vi skillnad. Det har varit vår yttersta drivkraft som assistansbolag och kooperativ sedan starten 1992. Vi är övertygade om att alla med hjälp av rätt personlig assistans kan leva sitt liv efter sina förutsättningar. Vi ägs av cirka 100 assistansberättigade medlemmar och drivs utan vinstintresse, men verkar på en konkurrensutsatt marknad. Med nästan 900 anställda är vi ett av Jönköpings större företag. Vi arbetar i enlighet med vår vision ”För ett oberoende liv genom personlig assistans”. Vår verksamhet vilar på en värdegrund där vi värnar om assistansreformen, utan vinstintresse, levererar assistans av hög kvalitet och bygger långsiktiga relationer. Administrationen finns på Slottsgatan i centrala Jönköping.
En av våra medarbetare inom ekonomi och lön går nu vidare och vi söker dig som är sugen på att axla rollen. Kooperativet Olja är inne i en spännande utvecklingsfas och som ekonom blir du en viktig del i utvecklingen. Tjänsten är inom administrationen och du jobbar nära ett härligt gäng kollegor och rapporterar till ekonomiansvarig.
Dina arbetsuppgifter är breda och består av bokföring, kund- & leverantörsreskontra, avstämningar, in- och utbetalningar, månads- och årsbokslut, uppföljningar, statistikuppgifter samt övriga uppgifter på en ekonomiavdelning. Du kommer även att hantera lön- och avtalsfrågor tillsammans med dina kollegor. Som ekonom jobbar du också med systematiskt kvalitets- och förbättringsarbete av våra processer inom ekonomi och lön.
För att du ska trivas hos oss krävs att du är samarbetsfokuserad och prestigelös dvs. att du kan hugga i och ge det lilla extra till laget. Vi söker dig som har framgångsrik erfarenhet av arbete med ekonomi, gärna i större företag. Har du högskoleutbildning inom ekonomi är det en fördel men du kan även ha gedigen erfarenhet i kombination med annan utbildning som bedöms likvärdig.
Det viktigaste är vad du har tillfört i tidigare anställningar. Det krävs att du har analytisk förmåga och kan se till hela företaget utifrån ekonomiperspektiv. Har du erfarenhet från lön är det ett stort plus. Att du är noggrann är en självklarhet.
Rollen innebär även en del kontakt med såväl myndigheter som uppdragsgivare och andra interna och externa kontakter. Därför är det viktigt att du är kommunikativ och ger ett professionellt bemötande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Din ansökan vill vi ha omgående då urval och intervjuer kommer att göras löpande.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Anneli Brengdahl 070-256 40 95 eller Ulrika Karlborg 076-194 00 90.