HR-administratör till Göteborgs Stad
Skicka ansökan 8 dagar kvar
Lönekonsult HR-administratör Löneadministratör
8 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Som HR-administratör på Göteborgs Stad kommer du, tillsammans med andra kollegor, ha ansvaret för att hantera och administrera i personalsystem Personec, vilket är en central del av dina arbetsuppgifter som HR-administratör. Du kommer att stötta chefer och HR-specialister i användningen av Personec, samt ansvara för registrering och kontroll av frånvaro, kontroll av löneuppgifter inför lönekörning, flex-avstämning och semesterlistor med mera. Som HR-administratör kommer även att lägga upp nya anställningar, avgångar och hantera avtal i Personec. En viktig del av ditt arbete är att introducera nyanställda, där du visar hur man använder Personec, var man hittar information på intranätet och informerar om förmånsportalen. HR-administratören ger även allmän HR-support till medarbetare och chefer och stöttar i avtalsfrågor och arbetsrättsliga frågor. Du skapar och distribuerar nyhetsbrev och annan viktig information till chefer, samt skriver och uppdaterar rutiner i verksamhetshandboken. Du kommer också att hantera beställningar av västtrafikkort och terminalglasögon för medarbetare. Du administrerar behörigheter i Comaea, inklusive att lägga till och ta bort användare. Personaluppföljning och uppdatering i förvaltningens masterlista är också en del av dina uppgifter. Vidare hanterar du begäran om allmän handling genom systemet Nekksus och administrerar vårt fysiska personalarkiv. Du ansvarar för att hantera varsel och administration i winlas. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som HR-administratör är ett konsultuppdrag på heltid (kan bli förändringar i sysselsättningsgraden) med start 2025-01-13 och beräknas pågå t om 202-10-31. Det kan finnas möjlighet till förlängning. Krav för tjänsten: - Du har minst två års erfarenhet av att jobba i personalsystemet Personec och gjort det under det senaste året. - Du som söker har erfarenhet av att arbeta inom arbetsrätt eller med kollektivavtalet Allmänna bestämmelser (AB). - Du ska ha en eftergymnasial utbildning som tex löneadministratör, HR-administratör (YH-utbildning), utbildning inom offentlig förvaltning eller en personalvetarutbildning För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Meriterande för tjänsten: - Det är meriterande om du har jobbat med lön inom Göteborgs Stad tidigare. - Det är även meriterande att du har arbetat med lön som lönekonsult eller löneadministratör inom någon annan organisation eller företag. - Det är meriterande att du har erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter som normalt förekommer på en HR-avdelning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-12-12 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via e-post [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-12-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb