Administratör- HR
Skicka ansökan 14 dagar kvar
HR Administratör
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER På vår HR-avdelning arbetar idag engagerade och kreativa medarbetare med specialistkompetenser inom olika områden. Tillsammans med verksamheterna arbetar vi med områden som arbetsmiljö, arbetsrätt, lönebildning, medarbetarskap, ledarskap och strategisk kompetensförsörjning. För oss är det viktigt att ha en god arbetsmiljö och att våra medarbetare har goda utvecklingsmöjligheter och förmåner. Centrala begrepp är att attrahera, rekrytera och engagera. Att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare är en självklarhet för oss, det gör vi genom Göteborgs stads program för attraktiv arbetsgivare. Vi erbjuder ett kvalificerat stöd till förvaltningens samtliga chefer i både operativa och strategiska frågor. Vi vill ligga i framkant och driver ett framgångsrikt och aktivt utvecklingsarbete som bidrar till verksamhetsutveckling, stolta medarbetare och nöjda hyresgäster. Med en hög kompetens inom HR och en förståelse för hur vi tillsammans bidrar till förvaltningens verksamhetsutveckling, varumärkesutveckling och engagerade medarbetare integrerar vi våra specialistkompetenser till en väl fungerande helhet. Att arbeta på vår avdelning är roligt! Dina arbetsuppgifter; Nu söker vi en ny kollega som kommer att vara stöd till chefer i vårt lönesystem Personec för några av förvaltningens avdelningar. Som chefsstöd i lönesystemet kommer du exempelvis registrera anställningar, månatligen kontrollera löneutbetalningar och svara på frågor kring lön. I tjänsten ingår även andra administrativa arbetsuppgifter inom HR-området, exempel på uppgifter som kan komma att förekomma är t.ex rekryteringsadministration, statistik och uppföljning. Tjänsten kommer också innebära att verka som att administrativt stöd till HR avdelningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant utbildning för uppdraget, men vi ser det som starkt meriterande om du har högskoleexamen med inriktning mot HR-frågor. Vi ser det också som viktigt med erfarenhet av administrativt arbete inom HR, att du även arbetat inom löneprocessen samt upprättat anställningsavtal. Du behöver också erfarenhet av att arbeta med Personec som lönesystem, t.ex. registrerat anställningar, kontrollerat löneutbetalningar, stöttat i frånvarorapportering och hanterat frågor om lön. För tjänsten krävs erfarenhet av offentlig förvaltning. Som person har du förmåga till styrning, du är tydlig i din yrkesroll och agerar professionellt i situationer där andra ifrågasätter dig eller ställer höga krav. Du arbetar strukturerat och har förmåga att arbeta systematiskt, metodiskt och noggrant. Du ser till att få arbetet slutfört. För dig är det en självklarhet att agera förtroendegivande och prestigelöst och du har lätt för att bygga relationer med dem du möter. Då vi arbetar med många frågor samtidigt behöver du ha god förmåga att arbeta med flertalet frågor parallellt och uppleva att detta är en rolig del av jobbet. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi har skapat möjligheter till växelvis arbete, med detta menas att du skall kunna förlägga delar av sin arbetstid i hemmet när verksamheten tillåter det. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. I denna rekryteringsprocess ingår intervjuer och referenstagning. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-12-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb