Avgiftshandläggare till myndigheten äldre och funktionsnedsättning
Skicka ansökan 11 dagar kvar
Avgiftshandläggare
11 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vad vi gör och vill Vi är myndigheten för äldre och funktionsnedsättning och vårt uppdrag är att ge stöd och hjälp åt våra Tyresöbor. Välkommen till oss! Om tjänsten Som avgiftshandläggare arbetar du till största delen med myndighetsutövning genom att fatta avgiftsbeslut och debitera våra Tyresöbor som är våra kunder. Du har en tät samverkan och dialog med omsorgsutförarna inom området. Ditt arbete kommer att innefatta telefonkontakt med kunder och omsorgsutförare liksom kommunikation via epost till stor del.  Du tycker om att ta ansvar och arbeta i team med dina kollegor och att ni tillsammans ser till att allt flyter på i vår administration kring avgifter och stödjer även våra biståndshandläggare och omsorgsutförare i att registrera rätt uppgifter i våra system. I arbetet som avgiftshandläggare ingår ett flertal olika administrativa delar och du behöver därför vara flexibel och lösningsfokuserad samt ha en god förmåga att skapa struktur i ditt arbete. På enheten myndighetsutövning för äldre har vi en ansvarig enhetschef, två gruppledare, en metodhandläggare i kombination med biståndshandläggning samt tretton biståndshandläggare, tre avgiftshandläggare och två placeringshandläggare. Dina närmaste kolleger är två avgiftshandläggare i din arbetsgrupp. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Tjänsten tillsätts efter överenskommelse. Vi tillämpar distansarbete enligt överenskommelse. Vem är du? Vi söker dig som lägst har gymnasieexamen gärna med ekonomisk inriktning alternativt har du en gymnasieexamen med annan inriktning och har dokumenterad erfarenhet och har arbetat med administration inom socialtjänstens område.  För att lyckas i rollen är du en trygg och stabil lagspelare i teamet och tycker om att arbeta strukturerat under eget ansvar. Du har sinne för detaljer, gillar utveckling och tycker om att arbeta med siffror. Du har en god slutledningsförmåga med fokus på att hitta bra lösningar. Du har ett gott bemötande och lätt för att skapa förtroende, har en god samarbetsförmåga och är duktig på och tycker om kommunikation. Välkommen med din ansökan Varmt välkommen med din ansökan senast 15 december 2024. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon: Gruppledare Julia Lenberg [email protected] och telefon 08-57828366 Gruppledare Nathalie Åkerström, [email protected] och telefon  08-57829558 Enhetschef Åsa Bratt, [email protected] och telefon 08-57829374 Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här https://www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: https://www.tyreso.se/jobba-hos-oss.html. Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss − här trivs nya tankar! Äldre- och omsorgsförvaltningens uppdrag är att på olika sätt hjälpa Tyresöbor som är i behov av extra stöd. Våra uppgifter omfattar omsorg om äldre människor och personer med funktionsnedsättning. I ansvarsområdet ingår även den kommunala hälso- och sjukvården. Vi som arbetar här har alltid individen i fokus och samverkar för att uppnå bästa resultat. Som medarbetare hos oss gör du en viktig insats för samhället – och dina medmänniskor. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-12-02
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb