Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Myndighetsenheten Äldre är en del av hemtjänstavdelningen.
Här arbetar avgiftshandläggare, bostadsanpassare, boendesamordnare, social sekreterare och utvecklingsledare, totalt ca 40 personer.
Vi arbetar i nya fina lokaler i Monarkhuset, Birger Svenssons väg.
Här erbjuds ett omväxlande arbete i en organisation där vi ständigt arbetar med att utveckling och där vi alla har ett gemensamt ansvar för att arbetet effektiviseras och vidareutvecklas.
Varmt välkommen med din ansökan och bli en av oss!
ARBETSUPPGIFTER
Som avgiftshandläggare ingår du i en grupp om fem personer som ansvarar för beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i Socialtjänstlagen. Arbetet innebär myndighetsutövning och innefattar utredning, beräkning och beslut om avgifter gällande insatser med inriktning mot äldre och funktionshinder. I arbetet ingår också att svara på frågor från kunder och deras anhöriga om avgifter och fakturor samt annat förekommande administrativt arbete inom ramen för avdelningens verksamhet inom ekonomi- och fakturahantering.
Vi erbjuder dig ett arbete tillsammans med ambitiösa kollegor med nära till skratt. Vi ser nyttan av ett gott samarbete med andra och vi arbetar aktivt med att förbättra och utveckla vårt arbete till fördel för de vi möter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en bred erfarenhet och bakgrund som avgiftshandläggare inom kommunal verksamhet eller annan jämförbar verksamhet. Du har en eftergymnasial utbildning inom administration och ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer som lämplig.
Kunskap om förvaltningens interna system, som Procapita, Lifecare och Visma är meriterande. Du vill delta aktivt i förändrings- och förbättringsarbetet med avgiftshandläggningen.
Du är drivande men samarbetsinriktad och lyhörd i din yrkesroll. Det är viktigt att du som person är flexibel, strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du kan uttrycka dig i både tal och skrift och har lätt för att kommunicera med både kollegor och medborgare i din roll som ekonomihandläggare.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna annonsering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonser i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag.