Arbetsbeskrivning

Stiftelsen Bräcke diakoni erbjuder stöd, vård och omsorg med målet att alla ska kunna leva ett värdigt och meningsfullt liv. Vi söker nu en verksamhetschef till vår hemtjänstverksamhet Stolplyckan i Linköping. Här arbetar vi med både hjärta och hjärna för att säkerställa rätt vård och omsorg samt hälsofrämjande insatser, så att de vi stödjer kan bo kvar hemma så länge de önskar. Om Stolplyckan Stolplyckan är en av tre hemtjänstgrupper i Linköping.  Vi samarbetar med personal från både hemsjukvård och hemrehabilitering för att fler ska kunna bo kvar hemma längre. Vår samverkan innebär att vi kan erbjuda många olika insatser för människor i olika livssituationer. Läs mer om oss här: https://brackediakoni.se/bracke-hemtjanst-linkoping/ Ditt uppdrag Som verksamhetschef är du en första linjens chef som arbetar på plats på hemtjänsten Stolplyckan med ca 40 medarbetare. Du ansvarar även för nattpatrull och larmgrupp i hemtjänsten, som består av ca 13 medarbetare. Du ingår i en ledningsgrupp med andra verksamhetschefer inom stiftelsens driftområde vård och omsorg i hemmet och rapporterar till driftområdeschefen. I ditt uppdrag förväntas du arbeta både övergripande med att leda och utveckla verksamheten samt stötta dina medarbetare i vardagen. Du har ansvar för verksamheternas personal, arbetsmiljö, ekonomi och kvalitet/leverans till våra kunder. Arbetet sker med stöd av din driftområdeschef och tillsammans med samordnare, planerare och de verksamhetschefer som ansvar för våra andra verksamheter i Linköping. Vem vi söker Vi söker dig som är en lyhörd ledare med förmågan att lyssna in, förstå och svara på både kundernas och medarbetarnas behov. Du har goda kunskaper om de lagar och regler som styr en hemtjänstverksamhet. Du är tydlig i din kommunikation och hanterar ansvarsfullt de dagliga, operativa uppgifterna och problem som uppstår. Du arbetar med tydliga strukturer och är bra på att involvera medarbetare i verksamhetens utvecklingsarbete. Kvalifikationer - Högskoleutbildning inom vård och omsorg, socialt arbete eller liknande. - Erfarenhet av hemtjänst eller äldreomsorg. - Minst ett års erfarenhet av personalledning, budgetansvar/ekonomistyrning samt administrativt arbete. Meriterande - Erfarenhet av arbetsledning av larmgrupper inom hemtjänstverksamheter. - Eftergymnasial specialisering inom geriatrik, demensvård eller palliativ vård. Denna roll är för dig som vill säkerställa att vi ger våra kunder vård av hög kvalitet och att de känner sig trygga i sitt hem. Du får en god introduktion i system och värdegrund, brett stöd i verksamheten och processhandledning parallellt med ditt uppdrag. Som arbetsgivare tar Bräcke diakoni ansvar för din trivsel genom centralt kollektivavtal och en rad förmåner. Läs mer om erbjudandet här: https://brackediakoni.se/vart-erbjudande/ Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-02
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare