Arbetsbeskrivning
Startdatum: 01 december 2024 (alternativt så snart som möjligt)
Slutdatum: 31 maj 2025 (med möjlighet till förlängning)
Vill du vara en del av ett dynamiskt team och bidra med din tekniska expertis?
Vi hjälper nu ett företag i Västra Frölunda att hitta deras nästaIT Service Desk Technician för att stärka sitt lokala IT-infrastrukturstöd, IT Operations Nordic.
ArbetsbeskrivningDu kommer att ingå i ett sammansvetsat team med fyra kollegor.
Din roll innebär att ge förstklassig IT-support till både kontorsanställda och servicetekniker, både på plats och på distans.
Primära arbetsuppgifter: - Supportera användare på plats i Västra Frölunda/Torslanda.
- Fjärrsupport till andra orter.
- Hjälpa servicetekniker som använder Android-enheter via TeamViewer.
Övriga uppgifter: - Assistera vid Windows 10-installationer (via SCCM) och utrullning av Windows 11.
- Felsökning av Windows 10 och 11.
- Konfigurera och sätta upp mobiler och surfplattor enligt företagets processer.
- Hantera applikationsinstallationer (oftast via SCCM).
- Administrera i Active Directory.
- Support för Office365, Teams och OneDrive.
- Hantera ärenden via ServiceNow.
- Beställa IT-utrustning såsom datorer och mobiler.
Vem är du? - Har erfarenhet av att arbeta i en IT Service Desk och med liknande uppgifter.
- Behärskar Windows-operativsystem, SCCM och Active Directory.
- Är väl insatt i Office365, Teams och OneDrive.
- Har erfarenhet av ärendehanteringssystem (gärna ServiceNow).
Meriterande:Omfattning och villkor - Tjänsten är på heltid.
- Ingen jour eller arbete utanför kontorstid.