Vi söker två administratörer inom arbetsmiljö till en trafikmyndighet.
Detta är ett konsultuppdrag.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Arbetsmiljöarbetet i program Förbifart Stockholm är ett av programmets fokusområden. Arbetsmiljö ska ständigt hanteras på ett korrekt sätt av samtliga medarbetare i programmet. Detta gäller såväl Trafikverkets medarbetare som medarbetare från våra leverantörer. Samtliga kan och ska bidra till att vi alla varje dag kan komma hem från arbetet utan skador. Aktuell Arbetsmiljöplan inklusive bilagor, se bilaga 1, beskriver hur arbetsmiljöarbetet hanteras och organiseras inom programmet. Trafikverket har utsett sig själv till byggarbetsmiljösamordnare utförande (Bas-U) för återstående arbeten i projektet och söker personalresurser för att utföra arbetsuppgifterna i byggarbetsmiljösamordning utförande (Bas-U).Arbetsmiljöarbetet inom Trafikverkets organisation för program Förbifart Stockholm leds avfunktionen Produktionssamordning. Upprättande av arbetsmiljörutiner och uppföljning av att dessa följs utförs av en Bas-U organisation som är direkt underställd funktionen Produktionssamordning.
Organisation Bas-U består idag av funktionerna:• Samordnare Bas-U• Bas-U handläggare• Adminstratör arbetsmiljö
Uppdraget som Administratör arbetsmiljö innebär att vara den första kontakten som besökareeller leverantör till arbetsplatsen kommer att träffa som representant för Trafikverket. Dettainnebär att uppdraget ska präglas av servicekänsla med en välkomnande approach.
Följande arbetsuppgifter ingår i uppdraget1) Inskrivningar av leverantörers medarbetare2) Administrera tunneltaggar till besökare och entreprenörer3) Nyckelhantering4) Administrera arbetsplatsutbildning, certifiering, registerhållning.5) Administrera ID06 och Infobric6) Administrera årliga kris och utrymningsövningar tillsammans med leverantörer, räddningstjänst och eventuellt andra myndigheter.7) Administrera arbetsmiljöseminarium med olika teman.8) Administrera olyckor och tillbud i Beställarens system.9) Medverka vid framtagning av månadsrapporter kring arbetsmiljö.10) Administrera övrig rapportering.
Krav (OBS, obligatoriska)
Flytande svenska i tal och skrift.
a) Minst 4 års erfarenhet av arbete inom reception eller motsvarande eller minst två års erfarenhet av arbete som beskrivs i denna uppdragsbeskrivning.b) Datorvana, kunnig inom Microsofts programvaror.c) Behärska svenska och engelska i tal och skrift.d) Giltigt B-körkort.
Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!