Customer Support Manager till Kadant Noss
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Chef Support Manager Customer Support Customer Support Manager
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en bred roll på ett internationellt företag? Värderar du att vara en del av ett engagerat team på en positiv arbetsplats med god gemenskap? Då har vi chansen för dig! Till Kadant Noss AB söker vi nu en Customer Support Manager med start omgående. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Om tjänsten Som Customer Support Manager har du kommersiellt samordningsansvar vid nyförsäljning av anläggningsorder. Du kommer att jobba med både svenska och utländska kunder. Jobbet sker i nära samarbete med kontorets övriga avdelningar samt våra systerbolag i Frankrike, Kina och USA. Du ingår i ett engagerad kundsupportteam på totalt tre medarbetare och rapporterar till Managing Director. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid. Arbetet sker på kontoret men möjlighet till hybridarbete finns vid behov. Alla frågor om tjänsten besvaras av ansvarig Rekryteringskonsult. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som Customer Support Manager ingår stimulerande och varierande arbetsuppgifter på en dynamisk arbetsplats. • Kontraktsgransking och -uppföljning av anläggningskontrakt • Intern ordergenomgång, registrering av intercompany order, kostnads- och tillverkningsallokering samt tillverknings- och leveransuppföljning • Fakturering • Supply chain och logistikkoordinering, fraktkalkylering • Hantering av remburser och bankgarantier • Leverantörsförfrågningar och granskning av leverantörsofferter • Reklamationshantering • Order och -offerthantering av reservdelsorder • Skeppning av intercompany order • Bidra till att utveckla processer och arbetssätt Det här är tjänsten för dig som vill ha ett omväxlande och lärorikt arbete i en väl sammansvetsad organisation. Du värdesätter ett flexibelt arbetssätt och vill gärna växa med uppgifterna du ansvarar för. Du erbjuds chansen att verka i ett stort internationellt bolag som samtidigt ger känslan av det mindre företaget med korta beslutsvägar, god gemenskap och regional tillhörighet. Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för kandidater aktuella i rekryteringsprocess. Vem är du? Vi söker dig med tidigare erfarenhet av liknande tjänst inom internationell handel. Du har en avslutad gymnasieutbildning och har mycket god kommersiell förståelse. Du har minst några års erfarenhet av order- och logistikhantering, gärna på ett internationellt företag. Det är önskvärt om du har viss teknisk förståelse och baskunskaper i ekonomi. Du har god datavana, erfarenhet av att arbeta i CRM och affärssystem samt i Microsoft Office-programmen, särskilt Excel. Då det är ett internationellt företag med flera kontaktytor så behöver du mycket goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift. Som person är du noggrann, ansvarstagande och flexibel. Till dina starka egenskaper hör att du är nyfiken med ett serviceinriktat och strukturerat arbetssätt. Du trivs som allra bäst på en arbetsplats där alla tar sitt eget ansvar, är hjälpsamma och prestigelösa. Att arbeta självständigt är för dig en självklarhet, samtidigt som du är en positiv och driven lagspelare som gärna bidrar till en härlig stämning på kontoret. Om verksamheten Kadant Noss utvecklar, säljer, konstruerar och projekterar avancerade systemlösningar och utrustning till massabruk samt pappers-, kartong- och tissuebruk över hela världen. Huvudkontor, utveckling, försäljning, konstruktion, projektering och eftermarknad finns i Norrköping. Kadant Noss är ett dotterbolag till Kadant Inc. som är ett globalt företag med 3400 medarbetare

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb