Administratör med inriktning planering till Lövgärdets Vård- och omsorgsboe

Arbetsbeskrivning

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.   Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!  ARBETSUPPGIFTER Vill du göra avtryck i en framtidsbransch, i en roll med varierande arbetsuppgifter och omväxlande arbetsdagar? Vi söker nu en administratör med inriktning planering. Lövgärdet Vård- och omsorgsboende är ett boende med hög trivselnivå och ett rikt utbud av aktiviteter som ligger nära skog och sjö. Här finns en stor mångfald bland både hyresgäster och medarbetare och två finsktalande enheter, en med demensinriktning och en för allmän vård och omsorg. Som administratör har du den viktiga uppgiften att kvalitetssäkra planeringen, skapa en enkel och bra struktur för bemanning samt skapa en god arbetsmiljö med hållbara scheman. Fokus i uppdraget är att koordinera den dagliga driften och underhålla bemanningsplaneringen utifrån verksamhetens bemanningskrav. På delegering av chef tar du emot och fördelar uppdrag i verksamhetssystemet Treserva. I arbetsuppgifterna ingår även att ta fram statistik och rapporter gällande löpande bemanning, viss personaladministration samt administration kopplat till hyresgästers in- och utflytt. Visst fysiskt arbete kan förekomma, exempelvis ta emot leveranser och packa upp förbrukningsmaterial. Som medarbetare hos oss bidrar du till nytta för både Göteborg och den enskilda göteborgaren. Du är den som får vardagen att fungera och bli mer meningsfull. Du ger och får oändligt mycket tillbaka. Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gymnasieexamen, gärna med vidareutbildning som administratör inom vård- och omsorg och funktionsstöd eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande administrativt arbete och/eller vård- och omsorgsarbete. Eftersom datorn är ditt främsta arbetsredskap är det viktigt att du har grundläggande IT-kunskaper. Vi ser gärna att du har erfarenhet av våra verksamhetssystem såsom Time Care Planering, Treserva, Personec och Proceedo. Du har goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i lagar och regler som styr vårt avtalsområde, så som Socialtjänstlagen och arbetstidsregler. Vi söker dig som har ett gott bemötande, är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du är flexibel och kan ändra hur du jobbar när saker förändras. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Du är lugn och trygg i pressade och svåra situationer. Du kan balansera krav som ställs på dig och kan trots tidspress fatta välgrundade beslut. Du kan stå emot påtryckningar från andra, sätta gränser och säga nej när det behövs. Du är tydlig i din yrkesroll och agerar professionellt i situationer där andra ifrågasätter dig. ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Karriärmöjligheter och kompetensutveckling • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister tillsammans med giltig identitetshandling. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb