Registrator till Sundsvall
Skicka ansökan 23 dagar kvar
Registrator Arkivassistent
23 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vad gör CSN? Vi har ett av världens mest generösa studiestöd. Tack vare denna möjlighet kan alla i Sverige studera, oavsett bakgrund. Hos oss kan du bidra med din kompetens och kunskap till samhällsnyttan och vårt viktiga uppdrag att göra studier möjligt. Vad erbjuder vi? Som medarbetare på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, möjlighet till distansarbete och generösa förmåner. CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. För att vi ska nå bästa resultat agerar och leder vi med tillit som förhållningssätt. Vi finns från Kiruna i norr till Lund i söder, med huvudkontor i Sundsvall. Vill du också bli en av oss och bidra till laget CSN? Nu söker vi en registrator med kunskaper om arkivhantering. Gruppen för registratur och arkiv ingår organisatoriskt i ekonomiavdelningen och är placerad på huvudkontoret i Sundsvall. Gruppen består för närvarande av två registratorer och en huvudregistrator. Arbetet bedrivs i nära samverkan med myndighetens verksarkivarie på rättsavdelningen. ARBETSUPPGIFTER Som registrator hos oss kommer du att vara ett stöd i frågor som rör ärenden och handlingar. Du blir även en viktig person i utvecklingen av roller, arbetssätt och rutiner då det pågår ett utvecklingsarbete inom registratur och arkiv. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten: • hantera inkommande post • öppna, kontrollera och fördela ärenden • registrera inkommande och utgående handlingar • arkivera och vara ett stöd i att lämna ut allmänna handlingar • söka arkiverade uppgifter som efterfrågas av studiestödshandläggare och allmänhet • utföra gallring i enlighet med myndighetens gallringsbeslut • bemanna myndighetens e-postlåda KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du har: • utbildning inom arkiv och registratur eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant, • minst två års aktuell erfarenhet av att ha arbetat som registrator/arkivassistent inom offentlig förvaltning, • aktuell erfarenhet av att arbeta i system för diarieföring av allmänna handlingar samt elektronisk dokumenthantering, • god kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet samt registratorsfunktionens roll och ansvar, • mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska, • god vana av att arbeta i Microsofts Officepaket. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som registrator hos oss behöver du vara noggrann och strukturerad, och också kunna hantera att det kan uppstå snabba förändringar. Du tar ansvar över ditt eget lärande, arbetar självständigt och vågar lita på din kunskap och förmåga. Det är också viktigt att du tycker om att dela med dig av dina kunskaper och samarbeta med andra. Du behöver vara intresserad av att utveckla verksamheten inom registratur och arkiv men du ska också trivas med att jobba med mer rutinmässiga arbetsuppgifter. Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan!  Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-12-08. Anställningsform Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas Omfattning Heltid Referens HR/2024:142 Övrigt Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar. Läs mer om vår rekryteringsprocess. Läs om hur vi behandlar dina personuppgifter. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp. Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-15
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk