Socialsekreterare till Familjehemscentrum
Skicka ansökan 13 dagar kvar
Socialsekreterare Familjehemssekreterare
13 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Individ- och familjeomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv. Vi på Familjehemscentrum arbetar med att rekrytera, utreda och utbilda familjehem för att säkerställa att varje barn och ungdom som placeras utanför hemmet får den bästa möjliga omsorgen. Vårt mål är att garantera hög kvalitet och tillgång till de resurser som behövs för att stödja dessa unga individer. Nu söker vi en trygg vikarie som vill vara med och bidra till vårt viktiga arbete. Hos oss får du möjlighet att göra en verklig skillnad och arbeta i en stödjande och inspirerande miljö. Dina arbetsuppgifter Som familjehemssekreterare arbetar du med rekrytering, utredning och matchning av familjehem, jourhem, kontaktfamiljer och stödfamiljer. I arbetsuppgifterna ingår även att utbilda och ge stöd till familjehem. Arbetet innehåller resor inom och utanför länet.  Om dig Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av att arbeta med barn och unga inom socialtjänst. Vi ser gärna att du har utbildning i nya Kälvestén intervjumetod. Har du erfarenhet av att arbeta med placerade barn och unga inom socialtjänsten ser vi det som meriterande.  Arbetet ställer höga krav på förmåga till samarbete, god initiativförmåga och att du kan arbeta självständigt. Du har också god kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt. Stor vikt kommer läggas vid den personliga lämpligheten. B-körkort är ett krav för denna tjänst. Rökning och pälsdjur kan förekomma hemma hos familjehemmen som man besöker, så det är bra om du inte är allergisk. Övrigt Tjänsten är ett vikariat, heltid, från och med 2025-02-03 till och med 2026-01-30.  Är du intresserad av att arbeta vid Familjehemscentrum IFO? Välkommen med din ansökan till oss. Ansökningshandlingarna ska bestå av cv, personligt brev och bifogat examensbevis. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-13
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre