Arbetsbeskrivning
Kvalitetsavdelningen förändrar sitt arbetssätt för att kunna kraftsamla kring arbetet utifrån kvalitetsledningssystemet samt samverkan med verksamheterna utifrån deras systematiska kvalitetsarbete. Därför söker vi två kvalitetssamordnare som kan delta med stort engagemang i arbetet med det systematiska kvalitetsarbetet. Vi behöver dig som med din kunskap som kan bidra till vårt gemensamma kvalitetsarbete.
Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag!
Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Arbetsuppgifter
I ditt uppdrag ingår det bland annat att tillsammans med andra medarbetare på kvalitetsavdelningen arbeta med internkontroll, utredning, analys, uppföljningar, rapportskrivning och undersökningar. Du ska också vara delaktig i utveckling och implementering av ett digitalt stöd för ledningssystem.
Uppdraget utgår från ledningssystemet för systematiskt kvalitetsarbete och innefattar bland annat Lex Sarah utredningar, analys av material som har inkommit tex utredningar, avvikelser, tillsyn, uppföljningar och nationella undersökningar. Du kommer att fungera som ett stöd och bollplank för verksamheterna i deras systematiskt kvalitetsarbete. I din roll kommer du även att delta i kvalitetsuppföljningar samt skriva rapporter bland annat till nämnden. Tjänsten innefattar även att utföra utbildningsinsatser inom förvaltningen.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lämplig högskoleexamen samt erfarenhet av kommunal vård och omsorg. För båda tjänsterna är det meriterande om du har arbetat med systematiskt uppföljnings/utredningsarbete inom kommun eller inom annan relevant sektor. Du bör vara väl uppdaterad gällande de lagstiftningar som omfattar kommunal vård och omsorg samt kommunal hälso- och sjukvård.
Du har en särskild förmåga att bygga relationer på ett ödmjukt sätt och du behöver kunna uttrycka dig professionellt i tal och skrift.
Din ansökan betraktas som ett arbetsprov där vi har möjlighet att se din förmåga att skriva, då du har bifogat ett aktuellt och informativt CV. I ditt personliga brev berättar du kort om varför du vill arbeta just hos oss, vad du gör nu och vad du kan. Genom att presentera dig själv i text på ett tydligt, strukturerat och proffsigt sätt har du möjlighet att gå vidare i processen eftersom du visat att du har flera av de färdigheter som är viktiga i tjänsten.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden.
Övrig information
För att vara rädda om varandras tid och förväntningar önskar vi att du anger löneanspråk och tillträdesdatum i din ansökan.
Löpande urval kommer att ske så vänta inte med att söka.
Sista ansökningsdag: 2024 12 01
Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.