Sveriges vackraste arbetsplats söker en
Löneadministratör, tidsbegränsad anställning vid behovmed placering i Norrköping
Vill du vara en del av ett engagerat team som arbetar med att utveckla och förbättra lönehanteringen? Som löneadministratör hos Sjöfartsverket får du möjligheten att arbeta tillsammans med sex fantastiska kollegor på lönekontoret, som är en del av vår HR-avdelning. Vårt team består av löneadministratörer och lönespecialister. Vi befinner oss nu i en spännande fas med fokus på innovation och förbättring.
Arbetsuppgifter
Som löneadministratör hos oss kommer du att hantera löpande löneuppgifter.
Du kommer exempelvis att registrera anställningsbeslut och utlägg, sköta filöverföringar och lönekörning, samt ge support och rådgivning till våra medarbetare i lönefrågor.
Tillsammans med ditt team förvaltar och utvecklar du våra löneprocesser och system.
Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad lönespecialist och har erfarenhet av löneadministration.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Personec P samt med löneadministration inom statlig myndighet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med löneadministration i en operativ 24/7 verksamhet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som arbetar strukturerat, noggrant och självständigt. Du trivs i en teamorienterad miljö och har en god samarbetsförmåga.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med bakgrundskontroll samt registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. För denna nivå av säkerhetsklassning ställs inte krav på svenskt medborgarskap.
Varför ska du välja Sjöfartsverket?
Sjöfartsverket är ett tjänsteproducerande affärsverk inom transportsektorn.
Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt – Sveriges vackraste arbetsplats.
Vårt uppdrag är att utveckla transport och sjöfart i linje med riksdagens och regeringens beslut.
Vår affärsidé är att erbjuda effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling.
Sjöfartsverket erbjuder en trivsam arbetsmiljö med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv, det kan till exempel finnas möjlighet till enskild överenskommelse om distansarbete några dagar i veckan. Vi har en tydlig identitet och ett starkt varumärke. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och arbetar ständigt för att utveckla våra medarbetare samt för att upprätthålla våra nöjda kunder. Är vi rätt organisation för dig är det en självklarhet för dig att agera på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Vårt arbete utgår från den statliga värdegrunden, vi arbetar också aktivt för jämställdhet, mångfald och inkludering och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning.
Hur och när?
Den här rekryteringen gäller en tidsbegränsad anställning vid behov som ska tillsättas snarast och som gäller i högst 12 månader från startdatum.
Intervjuer kommer att hållas 28 november.
Upplysningar:
Chef Jaana Salo, 010-4785848 eller [email protected]
Fackliga företrädare:
Saco-S Peter Hellberg, OFR/ST Carl Cremonese, Seko Ib Bergström, samtliga kan nås via vår växel 0771-630000.
Ansökan:
Registrera din ansökan senast 24 november 2024.
Diarienummer:
24-05767
Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering.
Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.